Inredningstokig

Jag har startat en ny kategori i bloggen, inredning. Det har såklart att göra med att jag äntligen fått tag i en egen lya och därmed fått ett nytt intresse för inredning och design. Jag har spanat runt lite här och var och redan funnit flera möbler jag vill ha.

Jag behöver framförallt ett soffbord, en soffa, lampor och fyra köksstolar. Sedan har jag hittat ett urläckert vitrinskåp som jag mer än gärna vill fylla med sprit och andra godsaker. Oj, det där lät ju lite fel men ni förstår vad jag menar. Jag ska också köpa en bokhylla till mina hundratals böcker och en tevebänk om jag inte lyckas flirta till mig mammas loppisfynd.

En blandning av nya och gamla möbler blir det för att skapa en genuin stämning. Vardagsrummet ska gå i indisk stil, det vill säga mörka, varma färger med många olika trädetaljer. Köket är ljusgult så då ska även möblerna vara ljusa. Jag minns inte vilken färg tapeterna har i mitt sovrum men det rummet är ändå komplett med två walk-in-closets, dubbelsäng med två sängbord och en byrå mitt emellan garderoberna. Hallen har gråa fina tapeter och jag har alla hallmöbler i svart mässing. Åh, vad jag längtar till helgen, här ska det spenderas!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fan vad nice! :D Låter som att du och jag har liknande smak. Skulle också vilja ha ett vardagsrum som går i mörkt, lite indiskt liksom. Ska bli spännande att se bilder sen, om man får! :)

2008-02-07 @ 15:52:08
Postat av: Angelica Lindvall

Sandra: Klart ni ska få se bilder!! =p

Postat av: Linnea

Hurra, inredning! Köksstolar i ett ljusgult kök - ser framför mig lite slitna loppisfynd, ommålade i gul, närapå knallgul. Det indiska följer liksom med lite in i köket. Gult är inte fult, tvärtom.

2008-02-07 @ 17:33:59
Postat av: Angelica Lindvall

Linnea: Jag får väl bjuda dig på en kopp kaffe någon dag så får du se min lya! :) Gult är hett! =p

2008-02-07 @ 18:34:03
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Carro

Får jag komma o hälsa på någon helg i sommar? :P

2008-02-07 @ 20:05:01
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Självklart! När du vill! :)

2008-02-07 @ 20:12:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Moster Anneli

HejsanGumman!
Nu har jag kollat in vitrinskåpet, kanon fint. Det låter mysigt med ett indiskt inspirerat vardagsrum.
Har du fått tag på några stolar ännu?. Kolla blocket eller åk runt på "loppisar",. Blanda gammalt och nytt är bara snyggt.
Kram från Moster

2008-02-07 @ 21:08:14
Postat av: Angelica Lindvall

Moster Anneli: Jag ska åka runt på loppisar i helgen, det är alltid kul att fynda snygga gamla saker! =D

2008-02-07 @ 21:11:04
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback