Go to hell, ja, tack!

Det slog mig plötsligt att jag inte varit i kyrkan sedan.. ja, sedan när? Måste ha varit när brorsan slutade nian för två år sedan. Jag har självklart varit upp till graven emellanåt men det är ju inte riktigt samma sak. Jag gillar kyrkor och kyrkogårdar. Så fort jag är utomlands letar jag upp en kyrkogård och läser på gravstenar. Udda intresse kan tyckas men det är väldigt intressant att få veta hur gamla folk blev, var de bodde, vad de hette, vad de arbetade som och sedan fantisera om hur deras liv var. Men jag avskyr att vistas i kyrkan bland folk. Att sitta alldeles ensam längst framme vid altaret och lyssna på ljud som egentligen inte finns är en otroligt befriande känsla.

Jag är kristen, är både döpt och konfirmerad men jag är inte religiös för den sakens skull. Alltså, jag är uppfostrad enligt budorden och har väl brutit mot hälften av dem men jag tror inte på Gud. Det är svårt att tro på något som jag aldrig sett eller upplevt. Jag kommer garanterat bli nekad inträde vid pärleporten men det skiter jag blanka fan i. Jag vill ändå inte leva i ett paradis tillsammans med tråkiga fundamentalister. Dessutom har jag hört att det är betydligt varmare i helvetet och jag älskar ju värme.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man kan alltid köpa sig ett avlatsbrev =) Då är man garanterad att äta äpplen i paradiset!

2008-02-07 @ 13:03:23
Postat av: Angelica Lindvall

Johanna: Jasså, det säger du! Vilken tur! =p

Postat av: plin

Oh, där delar vi ett intresse! Jag älskar att läsa på gravstenar. gör det svinofta och får mys och poesi i kroppen. men bara under dagen. på natten kan det ju finnas en massa vampyrer o skit.

2008-02-07 @ 14:24:07
URL: http://aldrig.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Plin: Haha, ja, om du har vägarna förbi Dalarna kan vi ju alltid besöka en kyrkogård tillsammans! ;)

2008-02-07 @ 14:40:47
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Liza

Haha, helvetet is the shit. Nya Thailand har jag hört ;)

2008-02-07 @ 15:16:37
URL: http://lizalicious.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Haha, you got it! =p

2008-02-07 @ 15:32:31
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback