Frågor ger svar

1. När ska du visa oss vem X är?
Han har gett mig restriktioner om att inte vara synlig i min blogg, något som jag respekterar.

2. Ska du flytta till han i England, eller vice versa?
Oj, herregud, så långt har jag verkligen inte tänkt men jag har ingenting emot att bo i England en kortare period i mitt liv.

3. Vad tycker ditt ex egentligen om att du gått vidare?
Jag vet inte, har inte frågat.

4. Har han gått vidare med någon ny?
Nej, inget seriöst.

5. Varför är du så bantarfixerad?
Ingen aning, jag skyller på media! Nej, skämt åsido, jag testar lite sjuka dieter ibland för att visa för alla hur dumdristigt det är. Jag har själv haft ätstörningar och har äntligen blivit kvitt dem och försöker numera att träna regelbundet och äta enligt kostcirkeln men jag tycker fortfarande att man ska få njuta någon gång ibland. Jag äter till exempel vad jag vill en gång i veckan och det händer att jag ibland "fuskar" och köper godis på vardagar men då kör jag ett ännu hårdare gympass dagen efter så det är lugnt!

6. Är du kär eller är X bara någon som hjälper dig att komma över ditt ex ordentligt?
X är inte någon som hjälper mig att komma över mitt ex, långtifrån. Jag tycker väldigt mycket om honom.

7. Har du tänkt på att sluta blogga?
Tanken har slagit mig både en och två gånger men jag tycker fortfarande att det är skitroligt att driva med folk så jag fortsätter blogga ett tag till.

8. Vill du åka tillbaka till Asien?
Ja, jag har mycket kvar att upptäcka där! Jag skulle vilja backpacka i Laos, Vietnam, Kambodja och Indien också.

9. Om du fick ett erbjudande att jobba på någon stor tidning i Stockholm, skulle du flytta?
Utan tvekan.

10. Drömtidning?
Jag älskar Aftonbladet och har alltid gjort.

11. Vad älskar du att skriva om?
Djupare reportage om händelser i nutid och dåtid, relationer och personporträtt. Feature kort och gott.

12. Var har du fått den där smådryga attityden ifrån? 
Jag vill slå tillbaka mot den svenska avundsjukan  som finns ingrodd hos gemene man och visa att en lantlolla från Bäsna kan bli något hon också. Fast det är bara en image, egentligen är jag en stor tönt.

13. Hur känns det att bli 21 i år, vet att du våndades att fylla tjugo?

Jag har åstadkommit så mycket vid 20 års ålder redan så det ska bara bli spännande att se vad de nästa 20 åren har att erbjuda. Fast det är klart, lite konstigt känns det ju att läsa om kändisar som är fem år yngre än en själv...


14. Är det svårt att komma in på en journalistutbildning?
Det är svårt att komma in på journalisthögskolan, där krävs det nästan 20 i snitt på de allra populäraste universiteten och högskolorna. Mina betyg räckte inte till trots att jag var en riktig plugghäst. Det är enklare att komma in på en journalistutbildning vid en folkhögskola. Där går de på personligt brev och meriter framförallt.

15. Hur visste du att du ville bli journalist?
Jag har alltid älskat att skriva och ville egentligen bli författare (jag har ännu inte lagt den drömmen åt sidan) men jag tänkte att som journalist får jag träffa många nya spännande människor varje dag och utöva mitt största intresse, att skriva, och få betalt för det! Ett drömyrke helt enkelt!

16. Vad har du gått för utbildning?
Jag har läst en ettårig journalistutbildning vid Molkoms folkhögskola med inriktning på skrivande journalistik och just nu studerar jag Kreativt skrivande på distans vid Ädelfors folkhögskola samtidigt som jag jobbar för fullt.

17. Är det något som är bra/viktigt att veta kring journalistik?
Oj, det finns många saker. Men jag tycker att det viktigaste är att alltid vara källkritisk och sträva efter att uppnå sanningen. En tidning byggd på lögner är ingen tidning.


18. Är givetvis nyfiken på vad möbelinköpet från PK:s gick loss på?
Tvåtusen till så hade det varit hela min lön. Före skatt.  

19. Favoritmusik?
Blandat men framförallt rock och pop.

20. Favoritblogg?
Jag läser alltid
Marijahs, Fotbollsfruns och Englas bloggar.

21. Favoritmat?
Indiskt, starkt kryddad mat är det godaste jag vet, gärna kyckling.

22. Favoritfärg?
Lila.

23. Drömresemål?
Vilket land som helst i Afrika.

24. Framtidsplaner?
Oj, det är många det.. Jag vill ha en fil.kand förr eller senare, skriva klart min bok och försöka ge ut den, resa jorden runt, testa att jobba på lite olika tidningar (både magasin och nyhetspress), gifta mig och skaffa barn.


25. Hur mycket tjänar du i månaden?
18.000.

26. Har du absolut inga känslor kvar för Thomas?
Jag är inte kär i honom men jag älskar honom såklart, det kommer jag alltid göra.

27. Hur ser ditt liv ut (drömscenario) om 5 år?
Jag arbetar på en större tidning som jag tagit tjänstledigt från för att skriva en uppföljare till min debutroman som blev enormt populär, försäljningssiffrorna skjuter i höjden och jag cashar bara in mer och mer på kontot. Samtidigt planerar jag mitt drömbröllop med min drömkille som är pappaledig till våran förstfödda. Ja, jämställdhet ska det vara!

28. Vill du ha barn?
Ja, en hel drös! Nejdå, men absolut två, helst tre och max fyra.

29. Vad är det äckligaste du vet?
Avundsjuka och missunsamhet.

30. Vad tycker du om Viktväktarna?
Jag älskar mammas och mormors Viktväktar-mat men jag skulle aldrig orka räkna points hela tiden. Fast Viktväktarna är ju en av de sundaste dieterna får jag ju lov att säga.

31. Roligaste sporten?
Dans och snowboard!

32. Kan du tänka dig att vara tillsammans med någon som är helt för tjock/helt för smal?
Nej. Jag vill ha en vältränad pojkvän som är mån om sitt utseende och sin hälsa.

33. Kan du tänka dig att bli vegetarian?
När jag var yngre hatade jag smaken av kött, en bidrande orsak till mina ätstörningar men i dag äter jag kött och försöker låtsas om att jag inte vet var det kommer ifrån. Grillat kött på sommaren är det godaste som finns, så nej, jag skulle inte kunna tänka mig att bli vegetarian.

34. Nämn en kvinna respektive en man som du tycker är riktigt ful?
Åh, det var enkelt ju! Jocelyn Wildenstein och Michael Jackson är båda riktigt, riktigt fula.


35. Jag undrar helt sonika: varför skriver du ingenting om tappadevantar.blogg.se, en underbart trevligt blogg?
Därför att jag tycker att det är en tråkig blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback