17 självmord bland unga

På bara ett år har 17 unga personer tagit sina liv i samhället Bridgend i södra Wales. Senast i tisdags morse hittades en 16-årig flicka hängd i ett träd. Media har bevakat vågen av självmord och nu säger invånarna ifrån. De anklagar media som döpt om staden till "Självmordsstaden". Även polisen har antytt att mediernas bevakning bidragit till självmorden. Det är ju helt absurt. Jag tror inte att 17 ungdomar kan vara så puckade att de tar livet av sig enbart för att bli en nyhetsspalt. Själv skulle jag aldrig ta livet av mig om jag bodde i vackra Bridgend.

Källa: Sky news


Kommentarer
Postat av: tappade vantar

Det handlar inte om vart man bor.
Du kan bo mitt i en glänta men ändå hitta dig själv död morgonen därpå. Troligtvis för att man inte har ätit tillräckligt. Hur man kan se sig själv? Man är en slags vätte, varför annars bo i en glänta?

Postat av: Angelica Lindvall

Tappade vantar: Haha, du borde skriva en barnbok!

2008-02-21 @ 12:09:55
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: tappade vantar

Det borde jag faktiskt göra. Vilken kioskvältare det skulle bli. "Döda vätten i gläntan" där man i slutet får sig en rejäl moralkaka, så att man själv inte dör. Frågan är hur man ska förpacka den, så den inte är ett enda smulpaket.

2008-02-21 @ 12:39:23
URL: http://tappadevantar.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Tappade vantar: och skriv boken som ett spel! Man måste leta mellan sidorna efter ledtrådar så att man klarar sig helskinnad fram till slutet! Se där! Nu är din arbetssituation löst!

2008-02-21 @ 13:01:11
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback