Meditation

I går mediterade jag i kyrkan. Det var ett jobb för DD men jag måste ju erkänna att jag faktiskt var lite nyfiken att se om det passar en rastlös själ som jag. Om jag kunde sitta still och fokusera på nuet och andningen visade sig dock vara dödsdömt. Jag funderade på var jag skulle lägga tungan i munnen och när jag skulle våga svälja allt saliv som samlats utan att det skulle låta alltför mycket. Dessutom gjorde ju inte meditationsledaren det bättre genom att säga "Just nu har du 50.000 tankar som du inte tänker på". What? Då måste jag ju såklart börja tänka på vilka slags tankar som kan finnas i mitt huvud som jag inte just nu tänker på. Men det var en rolig grej och dessutom är det rätt coolt med en japansk buddhistisk meditation i en kristen kyrka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback