Matchmaking!

Jag och mina vänner brukar ibland roa oss med att kika runt på dejtingsidor för att kolla in vad för slags killar i vårt län som febrilt letar efter kärlek. Dessvärre får vi ju bara se hur de ser ut och inte läsa deras presentationer då vi inte är medlemmar. Men jag gissar att det är de vanliga klyschorna som "Jag är trött på att gå på krogen, jag vill träffa någon seriös som gillar att gå långa skogspromenader och mysa framför brasan en mörk vinterkväll", yada, yada. Själv skulle jag tröttna på att gå ute i skogen efter en kvart men säkert finns det någon skogsmulle därute som faller som en fura för en sådan kille.

Flera killar jag känner är faktiskt medlemmar på Match.se. Och det förstår jag, för de var inte vackra under skoltiden och de har inte blivit vackrare med åren heller. Jag är en bitch, jag vet. Men utseendet är det första man ser och jag äter med ögonen, sorry. Om sedan maten visar sig vara dålig trots fin yta så är det bara att slänga och laga en ny måltid. Och ja, jag kommer inte till himlen med dessa åsikter men det är inget jag planerar heller. Som tur är finns det tjejer som inte bryr sig ett skvatt om utseendet och mer än gärna tar hand om min kompost.

Men det finns också riktigt fina killar som är medlemmar, ja, till ytan alltså, vilket förvånar mig. Vad gör dom där? Ja, letar kärlek, det fattar jag ju. Men hur kan det vara så svårt för dom att hitta någon brud ute in real life? Snygga killar är helt enkelt inte blyga, de har inte vett att vara det. Så varför hittar de ingen brud att hooka upp med? Vad beror det på?


Kommentarer
Postat av: freddan_sthlm

"Stabil, trygg, intelligent, jordnära, lång, stark, händig och äventyrlig"



och en sådan lär man ju kunna hitta i bålänge har jag hört. jag menar: vilken man med dessa egenskaper skulle inte välja din hemstad till bostadsort?



långa, starka och händiga pojkar finns det nog gott om men för övriga egenskaper krävs nog att du flyttar på dig.

2008-12-03 @ 03:29:21
Postat av: Elina

Det måste väl bero på att dom har en hemskt dålig insida och har blivit bortkastade av såna som du ! ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Freddan_sthlm: Nog för att Borlänge är en industri- och bruksort med händiga karlar men ska man behöva flytta till Stockholm för att hitta en intelligent kille menar du? Tror du inte att det finns händiga killar med hjärna också?

2008-12-03 @ 10:47:11
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Elina: Ja, men ALLA borde kasta bort maten om den är rå inuti...

2008-12-03 @ 10:47:48
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Em.

Dom kan ju ha tröttnat på alla brudar som barar går efter utseendet :D Vad vet jag. Jag gör också som du, "Äter med ögonen". :)

2008-12-03 @ 12:21:52
URL: http://powershot.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Em.: Ja, de vill nog kanske ha någon som tar de för personen de är. Men å andra sidan, sånt får man ju veta efter första anblicken i alla fall. En snygg yta funkar ju inte bara, han måste ju vara en bra människa också.

2008-12-03 @ 12:58:03
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Finns ganska många killar som inte är medvetna om sitt utseende :) Å jag vet många äldre som hittat kärleken via kontaktannonser, hur gulligt som helst liksom. Bra för såna som kanske har barn och inte direkt kan gå ut å ragga på krogen. Tror fler människor är man tror finner någon via såna där sidor. Good for them!! <3

2008-12-03 @ 13:01:29
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, det finns sådana killar och det är ju dom man vill åt, sjukt sexigt. :p



Men alltså, jag tycker inte att det är något skämmigt eller fel att träffas via nätet. Det är ju skitbra att ha flera sidor med potentiella partners som man kan rata eller dejta beroende på vad man känner för. Lite mer utbud där än på krogen liksom.. Och för singlar med barn är det ju toppen att ragga via nätet. :)

2008-12-03 @ 14:16:35
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Elina

Svar: Haha jadu.. Kanske tål du inte kesella men det kan oxå vara så att din kropp fick en lussebullschock den där tidigare gången.. Vem kan äta så många lixom ! :D ?

2008-12-03 @ 14:43:58
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Hanna

Finns många som helst enkelt tycker det är lättare att ragga på nätet istället för irl. Det är väl individuellt =)

2008-12-03 @ 14:55:35
Postat av: Angelica Lindvall

Elina: Va! Sju är väl inte mycket? ;) Haha, du skulle se mig äta pizza...

2008-12-03 @ 16:04:07
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Ja, det är ju skitenkelt, bara att bläddra bland sidorna och välja ut någon som verkar okej. Ni är ju där på samma villkor dessutom, till skillnad mot krogen där folk oftast bara är ute efter att ligga. :p

2008-12-03 @ 16:14:41
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback