Julgris ska bli prima skinka

I dag tackade jag nej till Max-mat när mamma erbjöd mig. Fatta vilken karaktär för ett matvrak och snabbmatsälskare som jag. Dessvärre har jag inte käkat sedan lunch och det är mycket dåligt av mig men jag har inte hunnit. Och nu är det försent att äta ens en nyttig måltid. Fast om jag går och lägger mig nu blir det ju snabbare frukost, woho!

Många tjockisar skyller på dålig ämnesomsättning och att alla i ens familj är feta. Undrar vad jag ska dra för klyscha, jag som är uppväxt på fet grädde i maten och alltid varit normalviktig ändå? Att flytta hemifrån var dock ingen vidare bra idé, särskilt inte efter alkoholdiet på två månader. Man får ju för tusan själv bestämma vad som ska köpas hem och varför skulle jag då i all sin dar lägga pengar på nyttig mat? Men nu är jag sjukt peppad. Jag är såklart medveten om att december är en bantares värsta månad med alla frestelser som finns. Fast jag har ju alltid varit så jäkla kinkig med julmat så det blir nog enkelt att hålla måltiden som en vanlig portion (två kupade händer är som maten du ska äta varje måltid). Och det går ju faktiskt att nöja sig med två knäck och inte tolv. Julgrisen ska helt enkelt bli prima skinka!


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Det är inte maten som är farlig för mig. Det är knäcken å aladdin asken :-S

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, precis, samma här. Jag äter ju knappt julmat, dont like it. Men knäcken däremot kommer bli svår att undvika..! =S

2008-12-04 @ 17:40:31
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback