Ängeln i mörkret

Mitt namn kommer väl till plats i tider som dessa. För nog kan det kallas en änglalik insats av mig att ställa upp och jobba på min favorithögtid numero uno som jag dessutom aldrig fick chans att fira förra året. Men förhoppningsvis får jag fira många jular till så jag än´t bitter. 

Jag har fått fina mejl från chefer och kollegor som berömmer mig för att jag är en så flexibel och duktig vikarie. Det känns himla bra! Just nu i alla fall. Frågan är hur jag känner efter mina monsterpass med tre jobbhelger på rak (två vanliga helger plus julhelgen som ju inte är en helg men ändå en ledig tid för de flesta), recensioner för både nöje och kultur plus ett stort personporträtt, kanske det längsta jag någonsin skrivit för DD och dessutom en hel vecka "vanligt" arbete på Gagnefsredaktionen. I sträck.

Jag läste min gamla dagbok från 1996 där det stod att jag ska jobba på tidning när jag blir stor. Undrar vart mitt nästa steg blir? Utbränd vid 21? Nej, jag skojar. Det här klarar jag och vet ni varför? Därför att jag har världens roligaste jobb. Jag älskar det här!!!

Kommentarer
Postat av: Pär

...men inget jobb i Avesta den här veckan för dig? How come?

Postat av: Angelica Lindvall

Pär: Avesta?? Varför skulle jag ha jobbat där???

2008-12-18 @ 19:09:22
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Pär

De hade så svårt att hitta en vikarie till Avesta ons-fre den här veckan att en pensionerad reporter fick rycka in...

2008-12-18 @ 23:46:10
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Pär: Haha! Nej, jag jobbade i Borlänge på onsdagen och i går, skrev ett stort personporträtt. I dag bad jag om ledigt eftersom jag ska jobba 11 dar i rad sen..

2008-12-19 @ 12:31:36
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback