Mitt matschema

Frukost

2 dl lättyoghurt 0,5 % fett + 1 dl färska bär, osockrade = 145 kcal

1 fiberfranska med smör + 1 ostskiva 17 % fett + 1 glas färskpressad apelsinjuice 2 dl = 203 kcal

1 portion havregrynsgröt + 1 glas lättmjölk + 1 msk lingonsylt= 242 kcal

Mellanmål

Kaffe med lättmjölk = 26 kcal (utan mjölk 0 kcal)

Lunch

Bondomelett med 1 skivad skinka och 1 kvisttomat = 227 kcal
1 glas vatten = 0 kcal

Mellanmål

1 äpple 65 kcal (kiwi 31 kcal, apelsin 51 kcal, banan 102 kcal)

Middag/kvällsmat

1 portion stekta champinjoner + 1 knippe dill + 3 stekta skivade skinkor = 138 kcal
1 glas vatten = 0 kcal

Sammanlagt kaloriintag för en dag = 601 kcal

Det är om man väljer att äta en smoothie till frukost, annars kan man ju välja en matigare variant som havregrynsgröten. Det kanske låter lite eftersom en tjej ska äta mellan 1800 och 2000 kalorier per dag men nu försöker jag ju gå ner några kilo och dessutom har jag ett väldigt stillasittande jobb. Om man följer det här matschemat går man ner drygt 2 kilo i veckan. OBS! Jag rekommenderar ingen att följa det här schemat mer än tre veckor i sträck.


Bild:
http://www.ica.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback