Lagom är bäst

Jag förstår inte varför det sticker i ögonen på folk när en normalviktig tjej vill gå ner några kilo i vikt för att boosta självförtroendet? Jag har ett normalt bmi och väger normalt för min längd men kan gå ner tio kilo i vikt utan att bli underviktig. Människor har generellt blivit fetare och därför tror jag att det är ännu viktigare att verkligen sporra människor till att gå ner i vikt. Det är inte hälsosamt att vara tjock. Du får dåligt hjärta och problem med rygg och leder. Det är inte bra att vara underviktig heller, du kan få samma problem där. Jag antar att lagom är bäst men framförallt är det viktigt att underhålla kroppen med nyttig mat och motion.

Jag kan bli så irriterad på tjockisar som klagar över att de är just tjocka och sedan sitter de bara där på sina rumpor hela dagarna och gör nada. Tror ni att Jessica Alba föddes perfekt eller? Nej, hon har fått kämpa som en gnu för att bli vältränad. Enligt henne själv går det dessutom fetma i hennes släkt. Nej, ut och spring, laga nyttig mat! Jag äter nyttigt på vardagar och vad jag vill på helgerna och tränar sex dagar i veckan, då främst konditionsträning men även styrka. Det gäller att förbränna mer kalorier än du äter, det är det enda som funkar! Så kom igen nu, let´s move!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback