La dolce vita

Nu har jag rest som en skottspoling över jordklotet det senaste året och det värsta av allt är att så fort jag kommer hem från en semester så skulle jag verkligen, verkligen behöva en till semester. Det finns ingenting som är roligare än att upptäcka nya kulturer, provsmaka konstiga maträtter och träffa nya spännande människor. Jag har blivit en resejunkie.

   

Spanien 2 ggr
Grekland 2 ggr
Bulgarien
Turkiet
England 2 ggr
Ryssland
USA
Thailand
Singapore
Malaysia
Frankrike
Danmark
Finland
Norge

   

Jag tycker själv att jag rest och sett rätt så mycket på mina 20 år men ändå har jag bara upptäckt 6 procent av jordens yta och då har jag trots allt varit i Ryssland god damn it. Jag antar att Kanada skulle öka procenten en aning. Men just nu lockar mest Europa som jag blivit alldeles såld på. Tjeckien, Italien, Kroatien eller Irland vore inte helt fel. Eller varför inte något coolt som till exempel Färöarna?

Jag sparar redan nu pengar till backpackingtrippen nästa vinter men jag vet att jag inte kommer stå ut hemma i Sverige så länge. En charter med tjejerna i juni kanske? Och i höst ska jag dra med mamma till något varmt land. Det är ett löfte.

   

Kommentarer
Postat av: L

Håller med. Att resa är bland det bästa som finns. Ju mer man reser, desto mer sugen blir man på ännu fler resor..

2008-04-23 @ 18:34:07
Postat av: Angelica Lindvall

L: Ja, ett svårt beroende.. :p

Postat av: Elin

Resa är verkligen underbart, älskar att resa och se världen!! :D

2009-08-01 @ 20:06:19
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback