Förnedrings-teve big time

Jag skulle inte ha velat sitta i Idol-juryn i kvällens avsnitt när den vindögda tjejen kom in och sjöng I´m beautiful. Jag skulle ärligt talat ha svårt att hålla mig för skratt även fast hon såklart inte kan rå för att hon är allt annat än beautiful. Man såg hur Daniel krampaktigt höll sig för skratt. Sedan försökte Kishti och Peter förklara på ett mycket pedagogiskt sätt att hennes sång inte riktigt höll måttet. Den vindögda tjejen bara skakade på huvudet och grät en mindre vårflod.



Vissa personer som söker till Idol har helt klart en bristande intelligens. De är inte bara tondöva, de är dumma i huvudet också och det om något är väl förnedrings-teve? Att låta personer med uppenbara hjärnfel få medverka i Idol är ju fruktansvärt. Men jag gillar det.

Kommentarer
Postat av: vid pennan *j*

Kan bara instämma. Vad är det för fel på folk? Stundtals blev det fruktansvärt pinsamt även för mig. Krampade med händerna så knogarna vitnade. Vad är det för vänner dessa människor har? Finns det ingen som bara kan ställa sig upp och på ett vänligt sätt säga "Du suger på att sjunga!!!"

Postat av: Angelica Lindvall

Vid pennan *j*: Ja, deras familjer och vänner måste vilja dem något ont eller så är dem lika tondöva.

2007-09-06 @ 08:05:57
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Elin

Tycker du att man utrycker sig så? Jag förstår ditt sätt att skriva ironi just för att möta folks reaktioner, men du vet väl att det ibland måste finnas en gräns? "allt annat än beutiful"?? Både taskigt och enormt onödigt skrivet. Du utrycker förjävligt dåligt ibland. Människor som skriver nedsättande om andras utseenden (det hör inte hit om det är sant eller ej) måste vara otroligt snygga själva eller? Du tycker att du är snygg eller? Jag tycker du ser helt normal ut, som folk i allmänhet, men du är knappast beutiful..

2007-09-06 @ 17:08:38
Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Ja, jag säger det som ingen annan vågar. Och ja, jag är nöjd med mitt utseende. Jag har en perfekt kropp, ett perfekt ansikte, dock ingen perfekt hy men man kan ju inte få allt. :)

2007-09-06 @ 17:49:42
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Elin

"jag säger bara det alla tycker men ingen vågar säga" säger du, men varför ska man säga såna saker? Varför måste man vädra högt hur illa man tycker någon annan ser ut? Vad är vitsen?
Jag tycker att skriva med provokation kan vara bra ibland, men ofta kan det bli rent plumpt. Att skriva enbart elakt, nej, det är bara dåligt. Sen kan jag säga att jag blev extremt irriterad på inlägget och i min tur klankade ner på ditt utseende, det ber jag om ursäkt för. Men skriver man elakt så kan man mötas på samma sätt, tycker jag.

2007-09-06 @ 18:41:00
Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Ja, men det var ju sjukt jobbigt för dom i juryn och det blev nästan löjligt när de på ett mycket pedagogiskt sätt försökte förklara att hon inte hade vad som krävdes. Klart att du får bemöta mina texter på samma sätt som jag skriver, jag kunde inte bry mig mindre. :)

2007-09-07 @ 08:09:20
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: alexzandra

haha, jag har svårt o tro att allt är for real. Måste ju va lite ploj att det hyr in folk som ska göra bort sig. För jag menar jag skulle aldrig ställa mig där o sjunga ever. Men många av dem där är liksom sämre än mig o då är det illa!

2007-09-08 @ 14:41:37
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jag hoppas att det är verkligt, annars är ju hela programidén förstörd.

2007-09-08 @ 21:13:31
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback