Våldtäkt

Vem som  helst har möjlighet att kolla domstolsförhandlingar i länsrätterna. Jag har gjort det och vet exakt vilka som våldtagit under sommaren i min hemstad. Nu snackar jag enbart om överfallsvåldtäkter, inga incestfall eller pedofili.

Jag skulle verkligen vilja veta hur en våldtäktsman tänker, om han tänker. Okej, de vill känna makt. Men vad är det som får en kille att våldföra sig på en kvinna sexuellt och förstöra hennes liv för alltid trots att hon sagt nej? Jag önskar att alla killar kunde byta ut sina små reptilhjärnor och bete sig som vanligt folk. Det skulle ju inte skada.


Kommentarer
Postat av: Fredskronk

"Jag önskar att alla killar kunde byta ut sina små reptilhjärnor och bete sig som vanligt folk. Det skulle ju inte skada. "

Nej. Det skulle inte skada om vissa grabbar började tänka. Om vissa grabbar inte betedde sig nedsättande mot tjejer (för jag tror att det är där det börjar).

Samtidigt skulle det inte skada om alla som vill motarbeta mäns våld mot kvinnor lärde sig just att säga att VISSA grabbar borde börja tänka. jag har aldrig våldfört mig på någon och kommer ej heller göra det. Ändå blir jag stämplad som en av de där killarna.

Det gör mig inte arg men däremot ledsen. Vad har jag gjort? Sure. jag föddes till grabb men det är också allt.

Postat av: Angelica Lindvall

Fredskronk: Ja, men det får killar att tänka till mer om man anklagar hela manliga släktet.

2007-10-25 @ 14:45:50
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Filippa

Usch! Håller verkligen med dig. Det är tur att det finns bra killar bland idioterna men idioterna förstör för alla. hur ska man som tjej kunna lita på någon? Hårdare straff, ja!!

2007-10-25 @ 16:10:25
URL: http://filippakans.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Filippa: Ja, det finns några bra killar därute men majoriteten är fan as. Haha, vad bitter jag är. =p

2007-10-25 @ 19:50:02
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Linnea

Måste ju lägga med länken till Herrström. Har du inte läst den än Angelica? Den är bra! Lite, eller mycket obehaglig i början, kanske ska "varna" för det. Faktiskt när jag läste om författarens bakgrund på den här länken nedan , så tänkte jag på en viss Angelica om ett antal år.. En slev i många grytor tills hon satsade på att författa helhjärtat och på heltid.
http://www.piratforlaget.se/sidor/ffche.html

2007-10-25 @ 22:16:20
Postat av: Angelica Lindvall

Linnea: Ja, den låter onekligen intressant! Haha, ja, vem vet vad framtiden har att utvisa för mig. Idén är ju inte helt främmande. ;)

2007-10-25 @ 22:21:44
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Jonas

"Ja, men det får killar att tänka till mer om man anklagar hela manliga släktet."



Där håller jag inte riktigt med.

Jag förundras bara över hur vissa kvinnor kan resonera sådär.



Själv tror jag att alla kvinnor älskar hushållssysslor, så som matlagning, städning etc.

Alla tjejers favoritfärg är rosa, alla tjejer gillar hästar, ingen tjej är tekniskt intresserad.



Sist men inte minst: Alla tjejer är jättesvaga, och skulle ALDRIG klara sig utan män! ;D

2008-11-19 @ 04:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback