Den ultimata shoppingguiden till New York

American Apparel
121 Spring Street
Jag förstår inte hypen kring American Apparels pastellkläder, det ser ut att komma från vilken simpel Gina Tricot-butik som helst plus att kvalitén är dålig. Nej, här blev det bara ett par gråa overknees och en lila glitterkjol som förlorade all sin glans efter en tvätt.

Bloomingdale´s
Upper east side
På östra sidan om Central Park är det exklusiv och dyr shopping på Bloomingdale´s som gäller. Följer man gatan hittar man också de andra lyxiga varuhusen Barneys och Bergdorf Goodman samt designerbutikerna Prada, MiuMiu och Gucci.



Century 21
Financial district
En enorm outlet i närheten av Ground zero där man kan fynda kända märkeskläder, skor, väskor och smink för halva priset! Det var sjukt mycket folk när jag var här så jag orkade inte leta efter fynd, särskilt inte när kön till provhytten var en kilometer lång.

DC
109-111 Spring Street
Här kan du köpa fina och billiga t-shirts och skor till skejtarkompisen eller lillebrorsan.

Forever 21
Herald Tower 50 w 34th St
Amerikansk motsvarighet av vårat svenska H&M. Billiga kläder, accessoarer och skor! Här köpte jag en mönstrad hoodie och en rutig hängselklänning för sammanlagt 300 pix.

H&M
505 Fifth avenue
H&M behöver nog ingen större beskrivning, du hittar allt här som finns hemma förutom skor, underkläder och accessoarer. När du ändå traskar omkring på Fifth avenue, glöm inte att besöka Zara, Sephora, Gap och Saks.



Macy´s
6th avenue
I hörnet på sjätte avenyn finns Macy´s som länge var världens största varuhus. Man kan köpa både vackra smycken, kläder, möbler och kosmetika här.

Necessary clothing
676 Broadway
Här kan man hitta partyblåsor under 200 kronor! Kanske inte den bästa kavlitén men vad gör det när man glittrar som en stjärna?

Ricky´s Urban Groove
42nd St, 509 5th avenue
Här kan man köpa riktigt bra sminkprodukter och coola nagellack för en billig penning! De har också ett enormt utbud av maskeradkläder.

So good jewelry
496 Broadway
Prisvärda smycken som såklart är kopior av flera kända smycken som till exempel KJL-jordgubben. Jag köpte ett halsband i form av en vindruva och peace-örhängen här för dryga hundralappen.

Soho shoe lab
530 Broadway
Här kan du fynda läckra high heels från Steve Madden och såklart flertalet sportskor från Adidas, Puma och Reebok i många granna färger som ännu inte kommit till Sverige. Själv traskade jag hem med ett par leopardmönstrade ballerinaskor från Kitson för endast 45 dollar.

Urban outfitters
628 Broadway
En underbar butik som även finns i Stockholm. Här kan man köpa allt och lite till! Jag blev själv ägare till flera mönstrade undies, coola anteckningsblock, en sparbjörn där jag kan förvara min resekassa samt ett fotoalbum med namnet "The best fucking trip of my life". Urban outfitters kan även stoltsera med en fantastisk klädkollektion!

The Body Shop
Soho, 154 Spring Street
Mycket större och bredare sortiment än hemma! Jag fyndade en Musk body shimmer lotion på burk. En underbar doft och perfekt glittrig till lördagskvällens outfit.



Victoria´s secret
34th St Herald Square, Soho
Det må vara lyxigt att strosa omkring på Victoria´s secret men man kan hitta riktiga fynd här! Vad sägs om tre sexiga hipsters eller fem lipgloss med olika smaker för bara 20 dollar? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback