33rd second avenue

Jag sitter i Alexzandras barndomskompis Carros lägenhet på Manhattan, närmare bestämt 33rd second avenue. Lägenheten är en liten tvåa som hon delar med tre andra, en bög och två tjejer. Hyran ligger på 14.000 kronor i månaden. Lägenheten i sig är inte särskilt imponerande utan det är läget man betalar för. Men Carros pojkvän däremot har en vindsvåning på 500 kvadratmeter i Soho med enorma fönster från golv till tak och dyra prylar överallt. Jag fick rena dåndimpen när jag gick in där!

Alla amerikaner är supertrevliga, hittills har jag inte betalat för en enda måltid. En amerikansk pojkvän som betalar för allt vore inte helt fel (säger tjejen som förespråkar jämställdhet i alla avseenden).


Flygresan gick förvånansvärt snabbt, jag roade mig med att kolla på de senaste biofilmerna på teveskärmen som satt framför varje säte (jag måste verkligen rekommendera Malaysia airlines, lyxigare plan får man leta efter) samt spelade Tetris och läste tidningar. Jag har inte haft några problem med omställningen, det är snart midnatt här medan ni i Sverige ska upp till skola respektive jobb. Jag är inte ett dugg avundsjuk!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vill också till New York! Gaaaah! Varje gång någon berättar om sin tripp till NY vill jag hoppa på nästa plan och bara ÅKA IVÄG :P

Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Ja, det ar en underbar stad! Du maste aka hit!!

2007-10-16 @ 04:03:02
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback