Inga julklappar i år

Jag har alltid älskat att köpa och slå in julklappar i fint presentpapper. Särskilt roligt är det att göra egna presenter, till exempel ett kollage som man sätter in i en fin fotoram och ger bort till någon man tycker om. I år kommer jag inte köpa några julklappar till familjen. Det känns lite trist att jag missar hela den här mysiga tiden med julskyltning och presenterbjudanden i olika butiker men jag tror att några väl utvalda julklappar från Asien står högre i rang än en Aladdin-ask och fyra stora temuggar från Åhléns. Själv önskar jag mig ingenting. Jag är för gammal för att skriva önskelistor och dessutom känns det fel att andra ska köpa saker till mig när jag tjänar egna pengar och lika gärna kan köpa det jag vill ha själv. En jul tillsammans med nära och kära där man äter god mat, knäck, mandel och tomtegröt och myser ihop är värt så mycket mer än en hög med paket under granen.


Bild:
www.svt.se


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Man får inte tappa barnasinnet, skrev en önskelista för tusan! :D eh, ärligt så skulle de inte va roligt om det bara va julklappsutdeldningen som va julen. jag menar, det är ju helhelten som är julen. Julfrukost, kalle, knääck (även aladdin asken) trots att man bara har ett fåtal favouriter i den där jäkla asken, paketen, se glädjen i barnens ögon och sen vara runt sina nära.

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, men som sagt, jag är inte så mycket för presenter längre. Varför ska andra betala klappar åt mig när jag kan köpa själv? Jag är trots allt vuxen nu. Däremot är det en annan sak vid födelsedagar.

2007-11-15 @ 16:32:09
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Candy

Jag tycker också att det där med presenter har tappat sin charm. Alla undrar vad jag vill ha, men jag är inte så intresserad av presenter. Det är gemenskapen som är viktigast. =)

2007-11-15 @ 22:27:58
Postat av: Angelica Lindvall

Candy: Precis så känner jag med! :) Fast det är klart, någon genomtänkt julklapp är ju aldrig fel att få! ;)

2007-11-15 @ 23:05:50
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback