Har du vad som krävs för att bli journalist?

ß Du ska mata ut texter i ett rasande tempo, inom mediabranschen är först störst!
ß Du ska veta hur en systemkamera fungerar och ta egna foton
ß Du ska kunna redigera i Indesign eller motsvarande program
ß Du ska kunna webbredigering (börjar bli ett krav på många jobb!)
ß Du ska ha B-körkort och gärna egen bil (särskilt om du jobbar på en lokaltidning)
ß Du ska vara kvick, ambitiös och nyfiken
ß Du ska också vara pålitlig, en mycket viktig egenskap!
ß Du ska alltid vara objektiv



Att vara multijournalist är sannerligen inte lätt men ändå det roligaste yrket i världen och oavsett alla krav som finns så är det absolut viktigast att vara sig själv, det kommer man långt på.

Kommentarer
Postat av: carro

Ja, jag passar bra in, förutom att jag inte har körkort, än .. Men det ska fixas snart :)

Postat av: plin

jag är ingen journalist och ska inte bli heller. men nu har jag en delkurs som gör mig till det. Ska göra en stor intervju nästa vecka och är ganska nervös. Kan inte du ge mig lite bra tips, du mästerliga?
[email protected]

2007-11-21 @ 10:39:29
URL: http://aldrig.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Ja, körkort måste du ha! Det fixar du!

2007-11-21 @ 22:24:11
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Plin: Du borde nog vända till någon journalist med mer erfarenhet i så fall. =p

2007-11-21 @ 22:24:41
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback