Bangkok

Jag ville bara berätta att jag för tillfället befinner mig på backpackergatan Khao San Road. Det betyder att jag överlevt flygresan. Jag sov mest hela tiden. Vi bor på Royal hotel, ett lagom fint mellanklasshotell. Jag hade ganska låga förväntningar av Bangkok eftersom alla jag känner som varit här sa hur smutsigt och skitigt det var. Jag håller inte alls med. Bangkok är en otroligt fin och grön huvudstad! Det är palmer överallt.

I dag har jag och Johanna varit i det omtalade tigertemplet en bit utanför stan. Vi fick skriva på ett kort där vi själva bar ansvaret om vi blev skadade eller dödade. Men vi överlevde det också, så nu har jag klappat en livs levande tiger och tagit kort på massvis med söta vildsvinsbebisar och tigerungar. Jag och Johanna såg även vattenbufflar och en fulsöt lama.



Jag åt forresten musslor för första gången i går. Det smakade inget speciellt men det var gott med smält parmesanost ovanpå. Yummie! Vi ska strax äta, jag är sugen på en glassdessert och kaluha till efterrätt! Jodå, vi dricker varje dag men i måttliga mängder. Fast jag gissar att det blir mer alkohol när vi flyger till Phuket. Vilket vi gör i morgon eftermiddag. Skrev jag alkohol? Nej, mamma, jag menade såklart mjölk!

Ni där hemma behöver i alla fall inte oroa er, jag och Johanna fixar det här galant trots vårat dåliga lokalsinne. Vi mår också toppen, inga sjukdomar so far. Jag uppdaterar när jag kommit ner till Phuket. Jag hoppas alla mår bra därhemma och jag är inte alls avundsjuk på att ni fått en decimteter med snö. Här är det just nu 30 grader varmt.

En sak till bara, mamma, låt inte Texas attackera några fler bilar, jag blir fan orolig. Pussa bebben från mig, och ja, ge Simon en stor blötpuss på kinden också, det skulle han gilla, haha!


Kommentarer
Postat av: Liza

Här i Borlänge kom det typ 2 decimeter snö.. Jag vill ha 30 grader och sol!

Postat av: Emma

Vad härligt att höra att ni överlevde fylgresan :) Kanske inte optimalt att börja en lång resa med att shoppa, men om ni ändå vill spana in lite bra shopping kan jag rekommenadera det gigantiska MBK (Mah Bong Krong, eller nått sånt:)-köpcentrumet. Där finns allt man vill ha - och mycket därtill. Tror det finns 6 eller 7 våningar, man får nästan svindel! Fortsatt lycka på färden! / Emma i Hede

2007-11-27 @ 15:02:57
URL: http://irmeliin.blogg.se
Postat av: Anonym

vad roligt att det går bra för er. Dom har lovat 3dm, snö imorgon,,,,fan vad kul Texas har kommit på ett nytt ställe som man kan rymma ut på. Kommer bara tillbaka om man ropar att nu är det korv. Jag arbetar på att han ska låta bli bilarna det går sakta framåt. Ha det så bra nu och kram på er och ta väl hand om er. Kram mamma med familj

2007-11-27 @ 16:40:20
Postat av: Filippa

Vad härligt :)

2007-11-28 @ 17:14:19
URL: http://filippakans.blogg.se
Postat av: Sofia

kul att läsa om dina äventyr! :-)

2007-11-29 @ 22:23:59
URL: http://sofiacarlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback