Tomheten styr mig hemåt

Jag har nästan packat ur allt som varit mitt liv i ett år. Mitt rum är tomt och kalt med samma fula vita väggar som för ett år sedan, innan jag satte upp affischer och fotografier. Skrivbordet med hyllan ovanpå är lika tom den förutom några tepåsar och knäckebröd. Jag kommer inte sakna att bo i ett enplanshus. Det är ju läskigt. Man måste alltid tänka på att dra ner persiennerna när man ska byta om.

Den 1 juni lämnar jag Östan och rum 24 för gott. Den 1 juni lämnar jag Molkoms folkhögskola och alla vänner och bekanta man lärt känna under ett år. Några kanske man kommer ha kontakt med men jag vet redan hur det där funkar. Man lovar med gråtfyllda ögon att man alltid ska hålla kontakten. Sedan går det tio år och den där kontakten man högtidligt lovade att vårda ömt är för länge sedan bruten.

Kommentarer
Postat av: Mikalelida

Enjoy your website very much. Good job!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback