Spasiba

Äntligen är våran tidning Spasiba- Moskva i förändring tryckt och klar. Den är jättefin, färgerna blev suveräna och vi kan verkligen vara stolta. Men jag stör mig som fan på att vi inte korrekturläste det allra sista innan den gick till tryckeriet. Min byline på turistguiden är till exempel helt borta. Och på en till artikel som jag skrivit är ett bindestreck och ett ord borta. Jag vet att ni som inte är journalister tycker att mina problem är mycket små. Men som journalist får man nästan spader om man ser ett fel i tryck. Men jag vill ändå understryka att på det hela taget är det en grym tidning med häftiga intervjuer med Maud Olofsson, Jörgen Jönsson och Ingvar Kamprad och en ordentlig djupdykning i nutidens Moskva. Tidningen kommer att finnas på gymnasieskolor och bibliotek lite varstans i Sverige.

Spasiba!

Vasilijkatedralen
Bild: © Angelica Lindvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback