Praktikens sista dag

Promenaden hem till pojken var riktigt skön. Synd att jag börjar blir förkyld, det är fotografen som smittat mig på jobbet. Nåväl, i dag gör jag min sista dag på praktiken. Nästa vecka är jag tillbaka på värmländsk mark. Det är ingenting jag ser framemot men det är bara drygt 45 skoldagar kvar och sen är jag färdigutbildad journalist. Det här året har verkligen varit värdefullt för mig även fast jag tvingats bo på ett mardrömslikt internat. Jag har fått betydande kontakter, arbetat för flera tidningar och tjänat pengar på mitt skrivande och fått meriter som jag tidigare bara kunde drömma om. Fast jag har kämpat som en gnu också. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

färdigutbildad journalist efter ett år på molkom. pyttsan.

2007-03-23 @ 12:29:35
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Jajemän, så är det! :) Vet du förresten att folk även är journalister som arbetat på en tidning i flera år men inte har någon journalistutbildning? DÄR kan vi snacka om pyttsan! =p

Postat av: Ida

Ja, det gäller att ha kontakter:) Men i dagens samhälle skulle då inte jag kalla mig för färdigutbildad journalist nu direkt efter Molkom i alla fall. Det krävs så mycket mer nuförtiden. Om man inte skaffar en riktigt bra kontakt, vill säga! Och visar vad man går för;)

2007-03-23 @ 14:17:11
URL: http://jazzflicka.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Nej, jag tycker också att det krävs mer för att vara en fullfjädrad journalist, fast å andra sidan är jag färdigutbildad i juni. Däremot tänker jag läsa enstaka kurser på universitetet för att öka min kompetens.

2007-03-23 @ 15:17:26
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Ida

Ja, det beror ju på hur man ser det. I mina ögon krävs det mer än ett år på folkhögskola för att vara just färdigutbildad journalist!
Vi ses på måndag!

2007-03-23 @ 16:02:16
URL: http://jazzflicka.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Ja, lite olika meriter från olika tidningar är ju ett plus i alla fall! Jag har skrivit för fem olika tidningar på ett år! =p Ja, förhoppningsvis ses vi på måndag, jag har feber nu men jag blir nog frisk.

2007-03-23 @ 16:58:47
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback