Sjung om studentens lyckliga dar

Jag är inte bakis. Jag mår faktiskt underbart. Illamåendet och huvudvärken gick snabbt över efter lite vitamintillskott. Tack Apoteket.

I går tog min kusin och min bästa vän studenten samt några av mina och Thomas gemensamma vänner. Pojkarna var stiligt uppklädda i kostym och flickorna bar oklanderligt vita klänningar. Tur med vädret hade de också! Jag trodde jag skulle storkna när jag stod utanför min gamla skola och väntade på att studenterna 2007 skulle tåga ut. Det är helt otroligt att Sverige är det landet i Europa som haft mest sol och värme den här veckan. Jag är inte ett dugg avundsjuk på de som är utomlands just nu. Utlandsresor passar bäst i maj eller september.

Det var en underbar kväll, alla var så lyckliga och jag blev näsan tårögd av att se alla vita mössor. Precis i dag är det ett år sedan jag sjöng "Sjung om studentens lyckliga dar". Minnen. Kärlek. Vänskap.

Vid midnatt var det hursomhelst dags för utgång på S2 och det dröjde inte länge förrän en kille tyckte jag såg badsugen ut och kastade ner mig i poolen med kläderna på. Så där blev jag sittandes en lång stund eftersom det var jäkligt kallt uppe på dansgolvet, särskilt i en våt klänning och leggings. Tyvärr blev det tidig hemgång eftersom jag var rädd att bli förkyld. Så jag ringde efter mamma och bad henne ta med sig handduk.

I kväll blir det nog utgång igen men jag ska försöka hålla mitt på det torra.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback