Löning

I dag stod det på jobb-listan "ONSDAG 25 JULI, LÖN!!!!!!". Och Magnus Uggla spelas på repeat.

Fast man saknar allt av värde varje månad den 24:e. Så i samma stund som lönen går att nå, skall det genast ut och handlas, hela klädskåpet förvandlas. Sen man svurit att aldrig mera äta nudlar ifrån Tokyo.
Skall hela ens gäng ut på en sväng och sätta sprätt på varje peng.

Då finns det ingen som tar en, man är kung, kung, kung i baren.
Det är något som man verkligen vet, den 25:e smäller det.
Då finns det ingen som tar en, man är kung, kung, kung i baren.
Det är värt att leva fattigt ett tag om man får vara kung för en dag.

Kommentarer
Postat av: SandraStenberg

Oh ja!
Denna känsla känner jag igen ;)
Är som du - och fick min första lön för sommaren igår!
Kupolen kommer få inte bara en påhälsning av mig den senaste månaden, samma gäller lager 157.
Vad ska du göra för dina pengar? ;P

Postat av: Angelica Lindvall

Sandra Stenberg: Helt underbart att shoppa när man verkligen har råd! Fast jag ska lägga lönen på en Thailandsresa. Jag och en kompis ska resa runt i Asien i två månader. :)

2007-07-26 @ 09:17:51
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vad härligt! Gud vad kul att bara ta flyg ner och åka dit man vill, utan att ha något fast ställe man måste åka tillbaka till varje kväll, det känns som en resa man måste göra någon gång i sitt liv!
Inte för att det är trist med vanlig charter, jag har nyss varit på lyxsemester på Mallorca en vecka, och det var ju inte heller helt fel om man säger så!
Nu har jag har i all fall den fördelen att jag slipper spara och nu kan shoppa ohämmat och skoningslöst!

2007-07-26 @ 13:05:34
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Ja, exakt så känner jag, att det är en resa man bara måste göra minst en gång i sitt liv. Jag funderar redan på nästa års långresa. Då blir det nog Australien, Bali och Nya Zeeland. Därefter blir det att resa runt i Afrika!

2007-07-26 @ 14:01:41
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback