Klubba ihjäl en bebis

Hur kan människor vara så grymma och döda sälungar? Hur kan man döda något djur överhuvudtaget för pälsens skull? Jag tycker att det är en sak om man dödar ett (vuxet!) djur för att man både ska ha köttet och pälsen, men inte enbart för pälsen eller hjälp mig, enbart för dödandets skull. Som exempel kan jag ta den olagliga jakten på varg (och jag kommer ändå från vargtäta Dalarna!), där vill de bara skjuta av de drygt 150 vargarna som finns eftersom de går loss på boskapen. Länsstyrelsen tillhandahåller stängsel gratis för de som utsätts för angrepp på sin boskap, så sluta vifta med era vapen!

Det finns en hel del rättigheter för djur, dem ska respekteras lika väl som rättigheterna för oss människor.


Bild:
http://www.vargardafotoklubb.se 

Kommentarer
Postat av: Kim

Fy fan för sånt! :'(

Såg att du bor i Borlänge, har släktingar där, älskar det stället!

Postat av: Angelica

Kim: Ja, det är förjävligt!!

Oj, hur kan man älska Borlänge? =p Var kommer du ifrån då?

2007-02-26 @ 09:48:14
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Elin

Människor är grymma. En del verkar tycka att människan är överordnat allt på jorden och det är en läskig inställning.

2007-02-26 @ 11:28:42
URL: http://elinelin.blogg
Postat av: Angelica

Elin: Ja, det är verkligen hemskt. Vi är djur vi också!

2007-02-26 @ 11:29:39
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Sara

Ja, säljakt är vidrigt. Och det är tydligt att du och jag delar samma åsikt i detta, vilket är toppen, men hur är det med alla andra djur då? Äter ni bara kött från glada djur? Inte randomhandlar på ica?
Äta eller inte äta kött är såklart upp till var och en men man kan ju tänka på vad och varifrån man köper köttet.
Kan bli irriterad på folk, no affense mot dig, som slår ett slag för alla de små söta djuren, och som anser att äta hund och katt i vissa länder är helt barbariskt, men att våra kor och grisar far illa här hemma i Sverige inte känns lika angeläget.
Gör ingen skillnad på djur och djur.

Du har en jättebra blogg med intressanta inlägg, jag läser den så ofta jag kan.
Du är nog tamejfan, som bloggen antyder, ett bedårande barn av din tid.

2007-02-28 @ 11:48:54
Postat av: Angelica Lindvall

Sara: Om du läste hela mitt inlägg så skulle du veta att jag tycker att det är fel att döda alla slags djur för pälsens skull. Jag tycker däremot att det kan vara motiverat att döda djur för köttet OCH pälsens skull men inte enbart för dödandets skull. Jag har svårt för att äta kött även fast jag vill betrakta mig som allätare.

Tack för komplimangen, alltid lika roligt att höra. :) Hoppas du fortsätter läsa den även i fortsättningen!

2007-02-28 @ 18:01:23
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback