Kärlek varje dag

Om 13 dagar är det dagen alla singlar fasar för. Den kommersiella högtidens dag, dagen då butikerna fylls till bredden med röda hjärtan, gelégodis, chokladaskar och ljuv romantisk musik som strömmar ur högtalarna. Alla hjärtans dag i år kommer jag fira i världens ände, Molkom, bland mina förvisso nära och kära klasskamrater (nåja, de jag tycker om i alla fall). Jag kommer med andra ord fira alla hjärtans dag långt ifrån mannen i mitt liv. Och det gör mig ingenting.

Faktum är att jag kommit med ett förslag att jag och Thomas hädanefter ska ha en dag i månaden som vi hittar på någonting roligt tillsammans. Det kan exempelvis vara ett biobesök, middag ute på en fin restaurang, spa eller bara en trevlig shoppingrunda. Det kan också vara något enkelt som att vi lagar en romantisk middag tillsammans, ordnar en picknick och åker iväg någonstans med bilen eller hyr en film och myser en hel eftermiddag.

Det känns så löjligt att fira kärleken en utvald dag när man kan fira den varje dag (eller en dag i månaden som i vårt fall). Visserligen uppskattar jag självklart att få en liten tänkvärd present på alla hjärtans dag, men jag kräver knappast ett fång rosor och vit choklad (även fast jag fått det en gång och blev jätteglad).

Kärleken är faktiskt det enda som blir större ju mer man slösar.

Kärlek

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fasar inte Alla

Postat av: Angelica

Sara: Bra! Det är ändå en kommersiell dag. ;)

2007-02-01 @ 15:05:11
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Sara

Oj jag skrev så mkt mer, vart blev det av? Skumt. Jäkla skoldatorer. Jag skrev även att kärleken bör firas var dag o inte uppmärksammas bara på en dag.

2007-02-01 @ 15:51:47
URL: http://www.luxuriouspearl.blogg.se
Postat av: Angelica

Absolut! Man måste inte vara singel för att tycka det. :) Alla Hjärtans Dag är ganska överskattad, om man älskar någon kan man visa det året om och om man vill göra nåt lite extra kan man som du föreslagit göra det på en egen dag en gång i månaden. Det blir så krystat annars, tycker jag. Köpmännen gnuggar för övrigt sina händer ivrigt kring den 14 februari och jag spyr på alla hjärtan och allt rött överallt, det blir liksom för mycket. Ungefär som med julen, jag är ganska mättad redan kring första advent.

2007-02-02 @ 10:26:05
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Angelica

Sara: Du har fullständigt rätt, kärleken bör uppmärksammas varje dag.

2007-02-02 @ 10:28:46
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Angelica: Klockren kommentar! Kanske kan bli ett inlägg av det där också? ;)

2007-02-02 @ 10:29:18
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Kanske på självaste ahd. ;) Då kommer väl de flesta andra bloggare att posta en massa kärleksbilder och skriva puss och kyss och åhh vad jag älskar dig, åt sina partners.

2007-02-02 @ 15:18:22
Postat av: Angelica

Angelica: Gör så du! ;)

2007-02-03 @ 10:28:17
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback