Jag vill bli mamma

Mamma har fått flera nya dagbarn och nu kryllar huset av lena babyfötter och joddrande pladder. Jag har redan blivit kallad för "mamma" av en liten tös som tyckte att jag var misstänkt lik hennes egen mamma (nåja, vi har samma hårfärg).

Jag är helt förälskad i de små liven. Jag tycker till och med att deras vidriga behov inte är fullt lika vidriga längre. Om min pojkvän fick veta allt om mina plötsliga "jag vill bli mamma"-tankar så skulle han lägga benen på ryggen, ringa en terapeut som kan råda bot på mina känslor och använda dubbla kondomer i all evighet (tills han själv mognat vill säga, jag skulle gissa runt 40-45).

Jag vill dock understryka att jag inte har några planer på att skaffa barn riktigt än, det finns så mycket jag vill göra innan jag blir bunden till en bebis. Och det räcker gott och väl att få låna mammas dagbarn emellanåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback