Sossehjärta

Dala-Demokratens chefredaktör, den mytomspunne Göran Greider ger sin syn på litteraturfenomenet chic-lit.

"Hade jag roligt när jag läste de här böckerna? Ibland. Särskilt Marian Keyes lyckas mirakulöst samskildra hetsen i en modekoncern och sorgen efter en förlorad make. Men i läspausen mellan Sängläge och Babbeldrottningen dök ett äldre par upp i min trädgård. De ville ha hjälp med att författa en skrivelse till Kammarrätten som vägrat kvinnan livränta (hon hade skadat sig som städerska för tjugo år sedan.) När hon berättade om sitt liv försvann flera tusen chic lit-sidor i tomma intet."

Görans sossehjärta är det finaste som finns i en värld med neddragna rullgardiner.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Sossehjärta! Vilket underbart ord.

Postat av: Angelica Lindvall

Fredrik: Hehe, jag får väl ta patent på det ordet. =p

2007-08-10 @ 14:41:33
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback