Kreativ process under nattetid

I natt satt jag uppe och skrev på min bok. Usch, vad pretentiöst det låter. Jag vet vad som krävs av mig men undrar samtidigt om jag kommer klara av det. Jag hoppas såklart att boken kommer vara tryckt inom ett år men vad som händer i praktiken är en annan sak. Jag vet redan vad boken ska heta och hur den ska se ut men innehållet vet jag mindre om. Fast jag har lärt känna mina karaktärer på djupet och det ska bli intressant att se hur de reagerar i olika situationer som jag tänkt försätta dem i.

Ett tips till andra som funderar på att skriva en roman eller novell, om ni vill skapa intressanta karaktärer så kan jag rekommendera att ni skriver faktarutor om personerna. Alltifrån ålder, bostad, yrke, familj till intressen, kännetecken och framtidsdrömmar. Det är faktiskt riktigt kul att lära känna sina karaktärer på det sättet.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag ska köpa din bok så nu får du skriva något bra! =)

Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Det låter bra! Hoppas jag inte gör dig besviken. ;)

2007-08-22 @ 15:57:07
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag ska absolut köpa din bok!
Och så är jag nyfiken på Marina Ingmarsdotters bok som är under skrivande om det nu heter så.

2007-08-22 @ 20:47:29
Postat av: Angelica Lindvall

Linnea: Vad gullig du är! :) Marina Ingmarsdotter, vem är det?

2007-08-22 @ 21:16:54
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback