Journalistikens finrum

Kommer ni ihåg mitt något hemlighetsfulla inlägg som jag skrev för ett tag sedan? Det rörde sig om ett jobb och guess what, jag fick jobbet! Fast jag ska inte ta ut någonting i förskott, det kan ju hända att redaktören tycker att den där Angelica skriver som en kratta och då blir det inga fler jobb. Men jag gillar press (i dubbel bemärkelse) och därför tänker jag göra mitt allra bästa. Jobbet passar mig som pennan i handen (istället för det något uttjatade uttrycket "handen i handsken").

Jo, jag kanske ska förklara vad jobbet innebär. Jag har tagit steget in i journalistikens finrum, kulturredaktionen på Dala-demokraten. Lyssna på ordet, kultur, riktigt smaka på det, kultuuur. Okej, det kanske bara är jag som tycker att kultur är något fint, något som vi måste vara rädda om och förvalta på bästa sätt. Nåväl, mitt uppdrag för närvarande är i alla fall att läsa två böcker varav den ena jag valt själv och den andra har kulturredakören valt ut åt mig. Boken som han valt finns inte ute på marknaden än men jag har längtat som en idiot efter att få läsa den. Nu är det särskilt kul, eftersom jag får läsa den långt före alla andra. Därefter ska jag skriva två recensioner på 2000 tecken.

Jag älskar redan det här jobbet. Verkligen älskar. Snacka om glassjobb! Få läsa och skriva, det roligaste som finns, och dessutom få betalt för det. Vilken lycka.


Kommentarer
Postat av: M

Det låter ju som ett kanonjobb. Grattis grattis! :)

Postat av: Angelica Lindvall

M: Ja, verkligen! Det ska bli så kul! =)

2007-08-28 @ 22:40:24
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Padawan

Grattis!
Jag har själv försökt nästla in mig på YA:s kulturredaktion, men de vill inte ha mig. Gamla stofiler!
Hoppas att det kommer gå bra för dig där i alla fall. Det gör det säkert.

2007-08-29 @ 10:13:25
URL: http://padawan.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Padawan: Haha! Tack så mycket, det hoppas jag med. :)

2007-08-29 @ 10:19:13
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nellan

Ah men vilken lyx. Läsa och skriva på arbetstid. Guuuh så lökigt.
Jag tror att jag kanske är på väg in i helt fel bransch. Borde kanske bli en sån som du.
Men för tusan. Lycka till med ditt arbete.
Glöm inte att berätta hur det går.

2007-08-30 @ 21:49:18
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Nellan: Ja, verkligen! =p Tack tack! Jag håller dig uppdaterad. ;)

2007-08-31 @ 08:02:11
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback