Världens alla jävligheter

Jag älskar att jävlas med folk. Det roligaste som finns är att uppröra människor med mina ord. Svenska ord som någon skrivit in i svenska akademiens ordlista och ord som för mig inte betyder samma sak för andra. Folk upprörs över att jag tycker att djur är lika mycket värda som människor. Tänk om jag bytte ut djur mot ett så värdeladdat ord som judar, då skulle mitt citat plötsligt bli en självklarhet. För judar är lika mycket värda som människor eftersom de ÄR människor, mycket intelligenta människor dessutom. Men jag förstår inte varför man ska sparka på dem som redan ligger? En mygga lever inte särskilt länge och har som livsuppgift att suga tillräckligt mycket blod så den kan föröka sig och sedan dö. Ska man då döda den i förtid genom att smälla den och låta inälvorna spridas ut på armen?

Jag skrev att jag tycker att djur och människor är lika mycket värda. Men jag ljög. Djur är värda mer än människor. Jag gråter inte över att se en döende människa på tv. Det är vardagsmat. Däremot gråter jag när jag ser hur människor plågar och trakasserar djur till döds. Ibland eller mestadels av tiden så önskar jag att människor aldrig fötts. Tänk vad världen hade varit vacker då.


Kommentarer
Postat av: Hanna

I agree!

2007-04-24 @ 15:04:43
Postat av: Linnea

Du är klok för att vara så ung :b
Jag gillar särskilt ditt mod att löpa din tanke "ända ut"

2007-04-24 @ 16:42:03
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: You go girl!! =D

Postat av: Angelica Lindvall

Linnea: Tack, nu blir jag alldeles rörd. :) Det är inte många som förstår sig på mig och ibland kan jag väl ta till lite extra i diskussioner vilket kanske inte är så bra i alla lägen men jag hatar verkligen människor som plågar djur.

2007-04-24 @ 18:52:05
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Yesterdayjericho

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2008-01-05 @ 21:00:39
URL: http://yesterdayjericho.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback