Drömmar och mål

Jag planerar alltid mitt liv ett halvår i förväg eftersom jag är en planeringsmänniska av stora mått. Sommaren är fortfarande oviss dock, jag har ingen fast tjänst någonstans men jag hoppas att jag ska få in lite extra slantar ändå. Det var ju meningen att jag skulle arbeta på DD i sommar men nyhetschefen ska bli reporter och då behövs det tyvärr inga semestervikarier. Jag kan ju inte söka tjänsten som nyhetschef direkt, inte än på ett par år..! Jag var först orolig över att jag misslyckats på min praktik (även fast det verkade föga otroligt) då jag fick ett negativt besked men jag pratade med chefen och hon förklarade läget och sa att de var jättenöjda med mig där. Det var skönt att höra och jag vet ändå att min tid kommer, jag är trots allt bara 19 år. Men så fort det finns en ledig tjänst så kommer jag söka dit, alternativt gå ner till redaktionen och be dem anställa mig. Jag må vara liten men tuff.

Fast det är långt kvar till sommaren och jag får väl leva snålt om det skiter sig med andra jobb. Förresten har jag inte hört något från konkurrenten än, jag kanske borde ringa dit och höra. Alla jobb inom media mottages tacksamt. Jag klarar mig vad gäller pengar men jag vet hur rastlös jag blir av att bara gå hemma. Dessutom är det kul att jobba och träffa människor. Jag kan tänka mig flera yrken utanför mediaområdet också. All arbetslivserfarenhet är bra.

Kommentarer
Postat av: Remykornelia

Sehr schon, gut gemacht


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback