Alpha dog

Jag kan knappt tro att regissören av dramathrillern Alpha dog är samma regissör som gjort en av de bästa kärleksfilmerna genom tiderna, Dagboken- Jag sökte dig och fann mitt hjärta. Den största skillnaden mellan de två filmerna är förutom handlingen det avskyvärda språket men visst förstår jag att unga hiphop-fjantar röker på alldeles för mycket vilket gör dem ofokuserade och begåvade med ett språk som får mormor att se rött. Nej, inte bara mormor förresten, jag ser rött när jag för hundrafemtioelfte gången hör orden "Fuck you bitch, suck my fucking dick hoe". Ja, jag förstår att de vill spela så verkligt som möjligt men det är bara tragiskt att det verkligen finns sådana här sorgliga själar på riktigt. 

Alpha dog är inspirerad av en sann händelse. Johnny Truelove hamnar i bråk med Jake Mazursky efter att Jake sabbat en leverans med droger som Johnny planerat. Som hämnd kidnappar Johnny Jakes 15-årige lillebror Zack. För den unge Zack blir kidnappningen allt annat än dramatisk. Han röker på tillsammans med de äldre gangstergrabbarna, festar och har sex med blåsta blondiner. Fast kidnappningen får snart oanade konsekvenser när Johnny får veta att deras kidnappning kan ge livstids fängelse.  Han funderar ut en lösning som innebär döden.

Justin Timberlake förvånar mig med ett hyfsat bra skådespeleri men de andra tunga namnen som Bruce Willis och Sharon Stone är inte lika begripliga. Det här är en film utan djup och jag tror att den skulle passa bättre i en videobutik som har utförsäljning än på en biograf.


Bild:
http://www.moviezine.se/filmbilder/034/alpha_dog.jpg 

Kommentarer
Postat av: Jenniien

Jag tycker filmen var bra! Jag är väldigt inne på filmer som baseras på en sann händelse. Men den var hemsk!! Usch vad dåligt jag mådde natten efter jag såg den. För det händer ju liksom:S Usch usch usch

Postat av: Angelica Lindvall

Jenniien: Jag tyckte filmen var så otroligt seg, hände ingenting förrän sista kvarten. Jag gillar också sanna berättelser men den här var inte bland de bästa jag sett.

2007-04-10 @ 11:18:15
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback