Gör din vilja känd

Zlatan blev pappa till en liten Maximilian som föddes med kejsarsnitt i morse på universitetssjukhuset i Lund. Han uppges vara mycket, mycket lycklig men det finns en lycka som dör i tårar när man får veta att ens barn kommer dö.

I Aftonbladet kan man läsa om Zlatans stora och lyckliga dag och lite längre ner på sidan kan man läsa om Filippa, 8 år, som dog i väntan på ett nytt hjärta. De sista timmarna i livet kramade hon sin mammas hand hårt. Hon var rädd. Föräldrarna pratade med henne ända tills läkarna stängde av respiratorn.

Filippa hade levt idag om det fanns hjärta och medkänsla. Jag har redan tagit ställning, jag vill dela med mig av mina organ den dag jag sluter mina ögon för sista gången. Jag kommer då inte längre behöva mina organ, och om de kan ge ett fortsatt liv till någon annan så är jag tacksam.

Gå därför och registrera dig i donationsregistret på
http://www.livsviktigt.se
Gör din vilja känd och din död kan bli ihågkommen för ännu en livstid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback