Blå blå är kärleken

Jag visste redan i förväg att det skulle bli ett maktskifte.
Jag litar alltid på min intution. Och jag hade rätt. Jag var även delaktig i maktskiftet för jag röstade blått. Fast moderat kommer jag aldrig att bli, om man ens kan kalla Moderata samlingspartiet för moderater längre? Det finns tusentals inbitna och konservativa moderater som undrar vad fan Reinfeldt håller på med, men det var en föränding i det Moderata partiet som krävdes för att få makt över Sverige. Utan alliansen hade det fortfarande varit en socialdemokratisk regering. Jag tycker ändå att det känns tryggt med en alliansregering, jag hade varit mer misstänksam mot enbart en moderat regering. Människor vill generellt sett inte ha stora förändringar över en natt, man måste låta tiden ha sin gång. Och om alliansen gör det i en beskedlig takt, så kommer de här fyra åren leda till en ökad tillväxt för Sverige. Det är jag säker på.

Många av oss är uppväxta med en socialdemokratisk regim och vi är invanda med det. Jag tror att ett maktskifte var vad vi svenskar behövde. Det tror jag framförallt därför att jag vet att det var väldigt många som taktikröstade, folk var missnöjda med Persson, så då röstade de på vänstern. Det har även förekommit att folk som är socialdemokrater röstat på Moderaterna för att visa Persson var skåpet ska stå, och det är unikt för vår tids politik.

Allians för Sverige i tiden!


Kommentarer
Postat av: Fröken Björk

Ja, jag står ju för att jag är blå och nog alltid varit det så jag är bara glad över regimskiftet. Om inte annat så blev man av med Nivea-Persson och bara det är ett plus!

Hur har du det i Molokom? Allt fortfarande bra?

Postat av: Angelica

Fröken Björk: Ja, jag är nog en av få borgerliga journalister, men det står jag för!

2006-09-22 @ 13:32:16
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback