Vintertid

Första snön brukar alltid komma i oktober men det var tveksamt i år eftersom sommaren blev riktigt lång. Fast snön föll natten mot idag, sista oktober, och det blev kaos. Som vanligt. Jag förstår inte varför alla människor, speciellt de med körkort (jag är inte en av dem för jag gillar att slira och är en baddare på halkbana) blir chockade varje år. Vad är det som är så otroligt chockerande med att snön faller varje år? Vore det inte mer chockerande om den aldrig kom?

Nu ligger det ett 35 cm tjockt snötäcke över byn och bilarna har svårt att ta sig fram. Jag sitter och tittar likt de andra nyfikna byborna på kaoset därute och småler. För det är ett sant nöje att titta ut genom fönstret och se intrigerna hopa sig mellan grannarna. Jag kan verkligen förstå varför min hund sitter där dagarna i ända. Bylivet är rena rama Wisteria Lane. Apropå det så var det säsongsavslutning på Desperate housewives ikväll, Mike dog precis innan han skulle fria till Susan och Danielles pojkvän blev ihjälskjuten. Får se vilka som blir dödade i nästa säsong då.. Intrigerna tar knappast slut på Wisteria Lane och inte i Bäsna heller för den delen.

Jag börjar bli bättre i förkylningen. Jag kanske är pigg nog att åka till Kupolen imorgon och handla julklappar. Fast jag ska nog köpa det mesta i Karlstad. Det är roligare att shoppa i en annan stad. Jag måste fundera ut vad jag själv önskar mig, en digitalkamera står högst upp på listan eftersom min andra har dött. Och jag känner mig verkligen handikappad utan kameran. Det är ett av mina två redskap. Det andra redskapet är det svenska språket. Utan dessa två betydelsefulla saker finns inte mitt yrke.

             

Kommentarer
Postat av: Pär

Jo, snön kom som en chock. Jag har varit i Sthlm lördag-tisdag och när jag kom hem i går så fick man vackert pulsa i ett par decimeter djup snö. Och inga vinterdäck hade man på bilen heller, så jag for hemåt i dag för att byta däck. I höjd med Klinten protesterade mina sommardäck och jag hamnade rejält nere i diket... Fick ringa Georg som kom och drog upp mig med traktorn. Men bilen och jag är oskadda. =)

Vad är det för intriger bland grannarna som du menar? Blir nyfiken nu! =)

Postat av: Angelica

Pär: Haha, var du en av alla dom som hamnade i diket? Illa.. lärde du dig inget på halkbanan? ;) Skojar bara, det var ett rent helvete att köra igår! Intrigerna bland byfolket i Bäsna skulle ta en hel bok att skriva om, men vänta bara, det kanske blir något av det.. ;)

2006-11-01 @ 22:07:57
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback