Inställd resa

Jag hade sett framemot att åka och hälsa på familjen Persson i helgen och nu går det inte på grund av att en storm värre än "Gudrun" breder sig ut över Sveriges land. Svårigheterna blir störst i Norrland. Vi som skulle åka ända upp till Umeå. SMHI varnar vägtrafikanterna och menar att de måste vara väl förberedda eftersom risken är stor att man blir fast på igensnöade vägar. 

Min familj vill inte ta den risken. Fast alla hoppas fortfarande att vi kan åka. Varför kan inte stormen bege sig mot Norge istället? Eller Värmland. Inte Norrland. Inte nog med det så skulle vi hälsa på min gammelmormor i Härnösand. Jag har världens yngsta gammelmormor. Garanterat. Hon är runt 20 år. Förklaringen är att hon bara fyller vart fjärde år, den 29 februari.

Nåväl, jag har inte den makten att kunna styra över väder och vind. Dags att hitta på andra planer.

Första snön känns inte lika välkommen längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback