Vit fluffig vovve

I nyaste numret av SOLO kan man läsa att den senaste trenden i kändisvärlden är att införskaffa sig en liten vit, fluffig vovve á la Malteser eller Bichon Frisé. Chihuahua är 2004 tydligen. Jag tror att kändisar (och vi andra) har förstånd nog att inse att man köper en hund för att man vill ha en trofast vän och inte för att vara med på innelistan.

Fast om man ska följa trender slaviskt så var jag och min familj före vår tid när vi köpte vår Bichon för fyra år sedan. Det märks i alla fall att det blivt populärt med små, vita hundar. Priset för en Bichon Frisé ligger nu mellan 10.000-16.000 och vi köpte Texas för 9.000 kronor. Fast jag lovar att han var mer värd än så.

Texas fotbollBichon Frisé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback