Ouppfyllda mål

Jag har länge funderat på om jag verkligen skulle bli lyckligare om jag gick ner de där fem kilona som jag kämpat med sedan den tiden då jag var singel och smärt, det vill säga innan jag blev bekväm i mitt underbara förhållande med Thomas och ostbågspåsen. Jag tror ärligt talat att jag skulle hitta andra fel på min kropp då.

Man blir aldrig nöjd, jag tror inte ens att stora supermodeller som Gisele Bundchen och Kate Moss är nöjda med sitt utseende jämt. Det är olika för varje dag, ibland vaknar man och känner sig som den sexigaste kvinnan på jorden, och andra dagar vägrar man gå utanför dörren därför att man känner sig så sunkig och ful. Fast jag skulle aldrig göra extrema förändringar med min kropp, det känns alldeles för riskabelt och oetiskt. De största förändringar jag gör med min kropp är att ändra mina matvanor, färga håret och fixa naglarna. Och det räcker för mig.

Angelica

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller helt med! Man ska vara nöjd med sig själv, vilken form man än har...Alla de snyggaste människorna i världen är inte smala, det finns skitsnygga sk "plussize" människor också! och med det säger jag nödvändigtvis inte att du är det (för det vet jag inget om) , men snyggheten sitter inte i vikten utan i hur man "presenterar" sig själv! :) Stay fabulous!

Postat av: Angelica

Emelie: Jag är en liten 60-kilos knubbis med mina 162 centimeter, men det är som sagt inget att gråta blod för egentligen. Du har rätt i att det är hur man presenterar sig själv som är huvudsaken!

2006-11-08 @ 13:09:52
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Carro

Alltså .. det beror ju helt och hållet på hur man är som person och vad man har för känslor. Jag tex har haft deltidsätstörningar ett tag, därav mina bloggtexter senaste tiden. Det kommer och går i perioder. Men såsom du menar det är stor skillnad, tro mig jag vet. Btw, dockorna på stardoll, jag vet hur man publicerar bilder på webbloggen, men jag kan inte kopiera från stardoll sidan :s

2006-11-08 @ 21:38:32
URL: http://blomqvist.webblogg.se
Postat av: Angelica

Carro: Så du menar att det blir en stor skillnad att gå ner de där fem extra kilona? Att man är nöjd och tillfreds med sin kropp då?

2006-11-09 @ 09:55:36
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback