Dödsdom

Saddam Hussein ska avrättas genom hängning. Rätt eller fel?

Han har nu fått sin dödsdom för hans brott mot mänskligheten i samband med en massaker 1982.

Jag tror att våld föder våld men en sådan människa som Saddam Hussein måste bekämpas. Och det finns inget annat sätt än genom döden uppenbarligen. Fast jag hade hellre sett han ligga på ett hårt stenbord, fastspänd i flera veckor med en iskall vattendroppe som faller regelbundet rakt ner på hans panna. Japansk tortyr gör att varje droppe känns som ett knivhugg och till slut gör det så ont att man önskar att man får dö.  Exakt vill jag att Saddam Hussein ska känna sig. Fast man ska ändå inte bevilja hans önskan utan låta han vara instängd i ett rum utan fönster och invänta döden sakta men säkert.

Det vore väl ett bättre staff? Hängning är en alldeles för lätt utväg enligt mig.

 
Ondskan har ett ansikte


 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med. Så lätt ska han inte slippa undan

2006-11-09 @ 15:27:06
Postat av: Angelica

Sara: Exakt!

Postat av: Eskilanne

I love this page.

2008-08-20 @ 13:44:55
URL: http://eskilanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback