Borta bra men hemma bäst

Jag är lagomt sur. Så där som en gammal mjölk ungefär. Jag och Ida gick på vår dagliga promenad (nåja, det går att diskutera) och man blir ganska varm och vill gärna duscha. Självklart fanns det inget varmvatten på internatet denna eftermiddag. Jag blev tvärförbannad och gick till expeditionen och klagade. Där sa det att det skulle komma tillbaka senare ikväll, annars skulle vi höra av oss tidigt imorgon bitti. Det bör nämnas att vi internatelever betalar 3700 kronor för hyran och då ska dusch vara inräknat. Dagens i-landsproblem kan tyckas men sedan ringde Thomas och berättade om sin fullspäckade helg där jag inte fanns med i planerna överhuvudtaget. Lagomt kul när vi bestämt att äta middag och titta på Idol-finalen tillsammans.

Jag som verkligen längtar efter helgerna mer än någon annan eftersom jag avskyr att bo i den här hålan. Visserligen är jag uppvuxen i en betydligt mindre håla, men det är ändå en viss mån av sanning i det gamla ordspråket: "Borta bra men hemma bäst".

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: carro

Ne precis men det är gångavstånd överallt. Om man inte bor i Jukkas men det gör jag ju inte:P

Postat av: Angelica

Carro: Jasså, du menade så! :) Jag som trodde att Kiruna var sjukt stort, alltså till ytan.

2006-11-29 @ 11:35:58
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

3700, för inget varmvatten?! Fan vad värde!

2006-11-29 @ 15:56:22
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Angelica

Angelica: Jag säger då det!

2006-11-30 @ 16:58:04
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback