Betydelse

Jag har länge blivit utmanad av andra men nu är det dags att göra en egen lista.
Vilka låtar har betytt mycket för dig och varför?

1. Bryan Adams- Summer of 69 (världens bästa låt som jag kan lyssna på om och om igen).
2. Bryan Adams- Everything I do I do it for you (den ska spelas på mitt bröllop).
3. Richard Marx- Right here waiting (min och Thomas låt, den ska också spelas på mitt bröllop).
4. Cornelis Wreesvjik- Sommarkort (den vill jag ha på min begravning). 
5. Reo Speedwagon- Take it on the run (får mig att tänka på en hockeykille som jag var förälskad i).
6. Apopocalypse- Gunga (en barndomsklassiker med Borlängebandet).
7. White Lion- When the children cry (jag blir alldeles tårögd när jag hör den men jag vet inte varför, det kanske var något i den orala perioden eller vad tror du doktor Freud?).
8. Cher- Love hurts (mammas och pappas låt. Starka minnen).
9. Cher- I found someone (den här låten blir jag kaxig av, bra låt om man just blivit singel).
10. Rod Stewart- Sailing (den spelades när de bar ut min pappas kista).

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

vilken kul idè. dock kan jag inte anta den. Många många låtar påminner om F och andra killar... O patrik ær ett troget fan av min blogg. Påmin mig om att jag ska gøra en sån till ditt brev :DD

Postat av: Angelica

Ja, jag är rätt idérik när det kommer till kritan! Självklart påminner jag dig darling.

2006-11-25 @ 14:06:29
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback