Vansinnigt

Idag var jag med om något väldigt annorlunda kan man säga. Jag hade nämligen betygsnack med mina två underbara lärare Kicki och Birgitta i Etik och livsfrågor. De började med att fråga vilket betyg jag ville ha, och jag svarade ett MVG såklart. Och båda sa att det var självklart att jag skulle få ett MVG, och sedan brast Kicki ut i gråt och sa att jag hade gett så mycket av mig själv och mitt liv i kursen. Sedan började Birgitta grina. Och jag satt där i mitten oförstående och fick ta emot så mycket beröm att jag till slut sa: Nu räcker det. Jag är så fruktansvärt dålig på att ta beröm, jag blir obekväm och vill helst fly någonstans. Samtidigt är det ju roligare att man får höra att man är duktig istället för tvärtom. Och Kicki nästan tvingade mig att jobba med människor i framtiden. "Angelica, lyssna på mig, du MÅSTE jobba med människor. Inte inom vården kanske, men med människor. Du är en person som folk lyssnar på och tar till sig, en person som finns där för andra". Jag tackar för berömmet och jag ljuger inte när jag säger att ni två har gjort min personlighet så mycket starkare och ni har gett mig nya värderingar och lärt mig ta itu med problemen. Jag är så tacksam, och det ska jag visa er på studenten. 

Apropå studenten så är studentmössorna fortfarande ett enda stort virrvarr, rykten cirkulerar och jag som leker journalist på dagarna försöker luska fram information före alla andra. Jag hade dessutom en mardröm i natt om min studentmössa. Mitt namn var felstavat, istället för Angelica stod det Anjelika. Jag fick panik idag och ringde Kid (elevrådet) och jag tvingade han att gå och kolla min mössa om den var rätt gjord. Och det var i princip den enda mössan som det inte var ett enda fel på förutom innerfodret där det står Hushagsgymnasiet istället för Hagagymnasiet. Jag kunde i alla fall andas ut. Tack Kid! Du är en pärla!

Ikväll ska jag på jobbmöte men jag har inga höga förväntningar på att få det, fast det skulle vara skönt med lite extra cash i plånboken nu när man köpt bil. Bensin är vansinnigt dyrt. Snart fyller min underbara pojkvän 19 år, men vi ska fira han imorgon eftersom han kommer paddla kanot på sin födelsedag, stackarn. Jag hoppas han blir glad åt sina presenter. Blommiga shorts, slip-in-skor, två par Björn Borg-kalsonger och en t-shirt. Och på lördag ska vi titta på Euro Vision Song Contest och man får ju hoppas att the diva (Carola) klarar kvalet ikväll. Men jag är inte orolig. Hon har en väldigt bra röst, men hennes personlighet är ju lika skrämmande som Charles Manson. 

Nej, nu ska jag nog ut och gå med stavarna en timme till. Jag ska bli smal, smalare, snyggast



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback