Studentmiddag

I lördags var jag uppklädd till hakan och hade ett strålande humör som varade hela kvällen. Det var nämligen årets studentmiddag på S2, en kväll jag sent kommer glömma. Allt stämde; musiken, sångerna, människorna (ja, till och med dom falskaste av dem alla var trevliga efter ett par öl) och alkoholen! Jag har aldrig druckit så mycket på en enda kväll, i vanliga fall hade lördagens alkoholintag räckt till tre fyllor för mig.

Angelicas fylla:
  • 1 flaska Bacardi Razz.
  • 3 x-cider.
  • 1 öl.
  • 1 glas vitt vin.
  • 1 hutt dooleys plus en stark hutt inne på toaletten.

Vårt bords studentsång (Melodi: Blinka lilla stjärna):

Hörru du studenten här, se nu till att du är där. Se nu till att du blir full så att du får dig ett knull. Hörru du studenten här, se nu till att du är där!

Låten kanske inte lyckas på Svensktoppen, men vad kan man begära av ett gäng fulla studenter?



Valborg blev lungt för min del. Jag var så jäkla bakfull hela gårdagen, så jag nöjde mig med attgrillakycklingmed fantastiskavänner och släktingar. Och jag och Lisa hoppade lite studsmatta. Min studsmatta är min bästa vän. Där ligger jag och solar hela sommaren och blir kolsvart i hyn. Hursomhelst tog jag och hela familjen bilen och körde runt och tittade på brasor och skrattade rått åt Boans brasa som de inte kunde tända, så de tände en liten brasa bredvid den stora. Vid 22-tiden åkte vi tillbaka till Bäsna där valborgs största fylleslag brukar äga rum, men det här året var lugnt. Jag frös dock i min kjol och vita skinntofflor trots att jag stod en meter ifrån majbrasan, så jag och Thomas åkte hem och myste i sängen framför världens sexigaste par (och nej, jag har inte en spegel framför sängen), utan jag syftar på Mr. and mrs. Smith (alias: Brad Pitt och Angelina Jolie vars bebbe tittar ut den 18 maj bf).Tillsammans med mig och Thomas isängen låg en darrande Texas som gnydde förtvivlat när fyrverkerierna satte igång på allvar.

Helgens citat:

Angelica: Haha.. idag för tre år sedan knullade jag dig för första gången!

Lisa: *ASGARV*

Thomas: Du är ju sjuk i huvudet..



Idag har jag och mamma varit till Kupolen och handlat studentpresent åt Thomas och mig. Thomas kommer få ett halsband och ett armband, vi köpte även födelsedagspresenter; två Björn Borg-kallingar, en t-shirt från MQ och blommiga shorts.Och mamma köpte den där skitsnygga Nokian i guld med designat "blom"-skal till sig själv. Min mamma är för övrigt bäst på att pruta, killen på Phone House gav henne ett grymt erbjudande som innefattade mobiltrelefon, bil-laddare, bluetooth-adapter med mera, och sa att mamma skulle ge han ett pris, och mamma sa att hon helst inte ville betala någonting. Och hon betalade 0 kronor. För allt! Lyckat va? Och jag kommer få en skitsnygg mp3 i studentpresent med riktiga hörlurar. Det betyder att mina dagliga 1 timmes-promenader kommer bli betydligt roligare när jag har musik i öronen.

För vi har bara festen kvar, festen kvar, festen kvar, och 2:orna har bara ett år kvar, ett år kvar, ett år kvar.. ;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Du är söt som ett smultron i din prickiga klänning! Jag vill också ta studenten igen o partaja runt i månader utan att folk kallar mig för alkoholist!=)

Postat av: Liza

Hahahahahaaha :D klockrent :D

2006-05-03 @ 10:32:13
Postat av: Askveronika

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2008-12-11 @ 13:14:22
URL: http://www.enequist.dk/askveronika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback