Grande finale

En händelserik helg som ändå på något konstigt vis varit lång. I fredags firade vi Thomas och hans syster Jenny som fyller 19 respektive 22 år imorgon. Thomas fick en digitalkamera och han såg mycket belåten ut. Han blev även väldigt glad åt presenterna jag gav han samt de presenter som han fick av min mamma.
På lördagen var jag och mamma ner till Kupolen en sväng för att hitta något snyggt som mamma kan ha på sig på "Hela huset" nästa helg, men vi hittade inget. Jag hittade däremot äntligen en överdel till min studentoutfit. Det är en vit kofta med brodyr, skitsnygg och dyr. Men man tar ju bara studenten en gång?
På kvällen jobbade jag på puben i Djurås i två timmar, och det var jätteroligt att stå i kassan och möta kunderna, servera samt ta emot beställningar i telefon. Det skulle vara kul att ha det som sommarjobb, men jag tror inte att jag får jobbet eftersom jag kommer kräva den lön som jag är berättigad till. Och det är inte populärt hos arbetsgivaren. När jag hade jobbat klart skyndade jag mig hem till TV:n där mamma hade dukat fram ost och kex och massvis med spännande exotiska frukter. Det var ju årets Eurovision final, och Finland kammade oväntat hem segern. Finland är ju det land som kommit sist flest gånger i Eurovision-sammanhang och ja, det behövs nog methal och masker för att de överhuvudtaget ska vinna. 

Igår blev Tre Kronor VM-hjältar och det känns förbannat skönt! OS-guld och VM-guld, kan ishockeyåret 2006 bli så mycket bättre? Jag tror inte det. 

Ikväll är det Big Brother final, och jag gissar att Richard eller Jessica kammar hem segern. Jag vill helst att Richard tar det eftersom han kommer lägga pengarna på något vettigt (sitt bröllop) medan Jessica vill förstora sina bröst till en onormal storlek om hon vinner. Och behöver verkligen Sverige ännu en Moore-brud med enorma lökar? Det är frågan. 

Nu ska jag strax köra till skolan, jag har bara en lektion idag, etik och livsfrågor och en präst kommer dit för att snacka om döden med oss. Det blir nog livat. 

Hårdrockare visade popfjollorna vart skåpet skulle stå!

 


 

 



 

 

Kommentarer
Postat av: Liza

Klart han vinner Big brother.. han är bäst =) Han har aldrig snackat skit om någon (man ska aldrig säga aldrig, men om man gämför med tjejerna så har han aldrig snackat skit..) go richard!!!

2006-05-22 @ 12:50:15
Postat av: carro.

Hm. Borde kanske be om ursäkt för mina kommentarer. Tycker att de är lite trist att de har blivit såhär,liksom vi pratade helt normalt förut och sen började vi kritisera varandra. Kanske har med att vi kanske blir konkurenter i framtiden eller arbetskamrater,vad vet jag. Tycker ändå att det är lite synd med blockeringarna o så. Vi skulle ju kunna prata normalt,vi har ju ändå en sak gemensam,vad vi vet.Skrivandet. Ja du behöver inte ta bort blockeringen om du inte vill. Skulle bara skriva mina åsikter. /Carro. p.s. skandal att Jessica vann.SUCK. Nu får man nog snart läsa om bröstförstoringen i alla tidningar :s

2006-05-22 @ 22:02:50
Postat av: Eirikmaja

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback