Cabriolet är sommar

"Jag känner en bot, hon heter Anna, Anna heter hon, och hon kan banna, banna dig så hårt".

Det blev ingen vår i Sverige i år, men väl en sommar. Det är den åttonde maj och det är 25 grader varmt. Det är inte normalt, men vem har sagt att det är bra med normaliteter? Perfekt väder för en nybliven ägare av en Renault Megane 19 cab i alla fall. Jag och mina vänner har glassat runt i min bil ända sedan den blev min i fredags. Och jag älskar den! Direkt när jag såg den blev jag förälskad, och ja, med mitt arv kunde jag ha köpt en splitterny bil, men jag är smart och tänker lägga resten av mina pengar på ett framtida hus och studier. Och kanske en Porsche 911.

Idag hade vi världens håltimme, och då åkte jag, Josse och Nea i min cab med dundrande musik ur högtalarna och lekte Kalifornien-brats. Vi åkte och köpte pizza, sen stack vi hem till Nea och käkade och solade. Ja, jag vet att en pizza är på 30 points, men jag gick faktiskt en två timmars promenad på eftermiddan i stekande sol, det ni! Jag väger 58 kilo nu och livet leker. Jag ska försöka gå ner till 55 kilo till studentdagen (imorgon är det precis en månad kvar)! Och ja, jag erkänner, jag faller för dagens skönhetsideal och vill väldigt gärna se ut som tjejerna på reklamaffischerna.

Det sägs att vi kanske får våra studentmössor imorgon, wiee!! Det är helt sjukt vad dessa tre år har gått fort, jag fattar inte att jag kommer ta studenten om 1 månad.. vad händer sen? Thomas och jag håller nog ihop i vått och torrt, även fast han har svårt att inse att jag kommer flytta från Dalarna. Men vi har varit tillsammans så länge och då borde inte 25 mil hindra oss. Jag älskar ju honom, och det finns ingen människa i hela världen jag hellre vill gifta mig och skaffa en familj med. Vad händer med mina mål och drömmar? En dröm har jag redan uppnått, jag har köpt min första bil, en cab dessutom som jag alltid velat ha. Då ska jag bara resa runt hela Afrika, flytta utomlands, åka på roadtrip genom USA, ta MC-kort, planera mitt drömbröllop, bygga mitt drömhus, pierca tungan och skaffa två eller tre söta barn, och allt detta innan jag fyllt 30.

Forever young, I wanna be forever young. Do you really want to live forever?

- Oh yes!!

Jag vill leva för evigt men ha nyckeln till döden. Är det för mycket begärt?

Jag är inte vuxen, men jag vet.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback