Sommartid

Jag har haft en skön helg tillsammans med de bästa människorna som finns, min familj och Thomas familj. I fredags spelade vi Så det kan låta och de nostalgiska kortspelen Svarte Petter och Löjliga familjen. Sedan tittade jag och Thomas på Legally blonde (den är ju bara för klockren!), sen såg vi en kass film med Cameron Diaz, Very bad things. Det skulle vara en komedi, men alla blev galna och började stycka varandra, och det tycker inte jag är speciellt kul..

Igår fick jag och Thomas shoppingabstinens (vi ska ju åka till Stockholm på fredag och göra slut på snuskigt mycket pengar), så ja,vi var helt enkelt tvungen att åka ner till Kupolen. Jag hittade en fin väst (ja, jag vet att jag jämt hånat mamma över att hon använt väst, men jag sågså söt och proper uti den att jagfick lov att köpa den). Jag gissar dock att nästa år kommer väst-modet vara ett minne blott. Jag köpte även ett par svarta leggings med spets, tjejen i kassan sa att jag kommer bli sååå söt i dom, och jag hoppas hon har rätt. Jag provade också en söt blommig skjortklänning inne på H&M, och den satt bra på mig och jag skulle ha köpt den om det inte vore för mitt dumpucko till pojkvän som ljög med hela ansiktet när han skulle säga vad han tyckte om den. Jackass... Nåväl, jag kommer säkert köpa ett x antal söta klänningar på fredag (däribland min vackra studentklänning). Ni ska se min shoppinglista.. eller så ska ni inte se den. För vem orkar läsa den?? På kvällen var jag med Thomas och firade hans farfar som fyllt 75 år. Jag visade dom mitt projektarbete (bröllopsboken) eftersom jag har gjort en intervju med hans farmor och farfar där (de har varit gifta i över 50 år), och de tyckte att jag var så begåvad och ambitiös, men egentligen tänkte dem nog: "Har hon inget liv?".

Idag har det varit underbart vackert vårväder och jag hatar väderprognoserna som säger att det kommer snöa imorgon. Fast hursomhelst har jag tagit vara på solen idag, jag och Thomas satt ute och solade och kastade snö innanför varandras jackor. Sedan var vi nostalgiska och började snacka om alla barnprogram man såg när man var liten. Skrotnisse och hans vänner, Beppe Wolgers godnattstund, Stoppa duvan, Karl Alfredoch Flinta. Det var tider det...

Eftersom vi har ställt om klockan till sommartid betyder det att man får sova en timme mindre på morgonen. Jaja, tur att jag är morgonpigg.

Imorgon ska jag börja med Viktväktarna. Haha. Det låter som att jag vore en 80 kilos bjässe, men riktigt så farligt är det inte. Jag vill bara gå ner några kilon till studenten. Jag vet att jag kommer ha problem att räkna points (matte är som sagt inte min starkaste sida), men hela familjen skall börja med Viktväktarna, så då kan dom räkna åt mig. Jag har då tänkt ut allt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback