Oscar, 25 minus och skolk

Oscarsgalan gick av stapeln inatt och min favoritskådis Reese Witherspoon kammade såklart hem en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i underbara Walk the line.

Det är fortfarande tidigt på morgonen, alla mina vänner sitter i skolan och går igenom allt som är till grammatikprovet i engelska nästa vecka, och jag sitter här hemma framför datorn med mycket dålig energi inom mig. Varför? Jo, det råkar vara 25 minusgrader ute och motorvärmaren stod på i 2 timmar(!) i morse, men ändå vägrade Niklas Golf starta. Så både jag och Thomas skolkar ofrivilligt idag, eftersom alla bussar gått och jag missar den viktigaste lektionen på hela veckan, och han missar en dag på apu. Rolig början efter lovet? Å andra sidan är det rätt skönt att vara hemma en extra dag, för jag har en hel del saker att göra i andra ämnen, och tursamt nog så har jag böckerna hemma. Det blir en pluggdag, telefonkontakt med min älskling i Näset, lek med dagbarnen och lite hemmagym.

Jag ska berätta lite kort om helgen. I lördags hade jag enormt tråkigt, satt i min ensamhet och tittade på Melodifestivalen och åt popcorn. The Poodles gick vidare till final, vilket var dagens höjdpunkt ungefär. Fast det är klart att jag inte vill att de ska reprensentera Sverige i EuroVision eftersom det är ett hårdrocksband, men det är ändå roligt med skrällar i musiksammanhang, speciellt om man kan sjunga, vilket killen i The Poodles kunde.
Igår skrev jag och Thomas ut mitt projektarbete, bröllopshandboken, och det tog ungefär 3 timmar. Det var bara 30 sidor, men det tog ändå lång tid eftersom det blev fel hela tiden, och jag vågade till slut inte mixtra något mer eftersom bläckpatronen började ta slut, men jag blev ändå enormt nöjd över min prestation och det slutliga resultatet. Det känns som att det är ett MVG på gång. Och får jag inte det så vet jag inte vad jag gör. Efter att Thomas lugnat ner mig på grund av den felaktiga utskriften som till slut ordnade upp sig, gick han, jag och Texas ut och åkte pulka i våran backe på gården (kolla kollage) och det var enormt roligt att känna sig som ett litet barn igen. Jag har tjatat hela lovet på att vi ska åka pulka eftersom det är så grymt mycket snö, och vi kommer säkert inte få en sådan här vinter igen, så vi borde vara tacksamma. Men det är klart att jag längtar till våren och den underbara sommaren, fast det gör mig absolut ingenting att vintern pågår i några veckor till.

Nu ska jag väl göra lite nytta som att plugga filosofi, religion, svenska eller något annat kul. Och JA, jag var ironisk.

"Fågelinfluensa.. ja, du.. Vi brydde oss inte om galna-ko-sjukan på 90-talet, vi bärgade aldrig Estonia och vi skickade inte ner hjälp i tid efter tsunamin, så varför ska vi börja bry oss nu?"
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback