Livet ur min synvinkel

Jag är trött och hungrig. Jag var och gymmade i morse trots att jag hade världens skönaste sovmorgon, men jag vill verkligen få min drömkropp till studenten, så jag kämpar på! Jag trodde att tacolådan i skolan skulle vara god, men jag höll på att kräkas, och jag överdriver inte.

Jag suktar efter Sarah Jessica Parkers parfym "Lovely" och musk-parfymen och musk-salvan. Jag ska nog köpa det någon dag, eftersom jag har tänkt om angående hårförlängning. Jag tänker inte betala 2500 spänn för långt hår som jag endast vill ha två dagar (balen och studenten), för hur skönt är det inte att ha kort hår på sommaren! Så jag har tänkt om, och trots allt så kommer jag ju ha studentmössa! Kanske inte på balen dock..

Imorgon ska jag på journalist-mötet i Borlänge, men jag är väldigt osäker på USA-flytten. Jag läste igenom villkoren igår, och det är förbannat dyrt. Bara avgiften för läsåret kostar 79.000:-, sen är det hyra för lägenhet två terminer 60.000:-, plus att man måste stå för alla måltider, resor, skolmaterial och dylikt själv. Det är en slutsumma på minst 300.000 kronor. Jag tänker i alla fall gå på mötet, men det är ytterst tveksamt om jag lägger ut så mycket pengar på en utbildning på 9 månader. Då kan jag hellre köpa en bil för den summan.

"Fågelinfluensan.. ja, du.. vi brydde oss inte nämnvärt om galna ko-sjukan på 90-talet, vi bärgade aldrig Estonia och vi skickade aldrig ner hjälp i tid efter tsunamin, så varför skulle vi bry oss nu?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback