Feberheta drömmar

Jag sov två timmar inatt, jag skyller på omställning till sommartid. 

Och varför blir jag alltid sjuk när det är något roligt som ska hända, som jag sett framemot i veckor? På fredag ska nämligen jag, mamma, hennes väninna, brorsan och älsklingen till Stockholm och göra slut på snuskigt mycket pengar, och självklart har jag och lillebror blivit sjuka. Jag har hög feber, ont i halsen och huvudet och jag darrar som ett asplöv. Jag hatar denna jävla influensa som aldrig ger med sig. Jag ska nog sjukanmäla mig resten av veckan, det känns som att det är enda alternativet ifall jag ska lyckas bli frisk på riktigt. Men sen så skadar det ju inte att jag är hemma några dagar och piggnar till så att jag kan åka till huvudstaden på fredag.. heh. 

Idag började jag och resterande familjemedlemmar med Viktväktarna. Och jag har konstigt nog knappt känt mig hungrig, det kan ju bero på att mamma tvingade i mig ett glas äppelcidervinäger för att dämpa mättnadskänslan. Det var det vidrigaste jag någonsin smakat, men det gav resultat, för jag åt inte för mycket mat vid lunch utan tog en bebisportion. Jag hoppas att jag tappar åtminstone ett kilo i veckan. 

När jag är sjuk finns det inget bättre än:

  • Våra bästa år.
  • En bra och lång snyftare på DVD (Braveheart t ex).
  • En skön och gosig filt.
  • Texas.
  • SOLO (min bibel).
  • Massvis med alvedon. 
Jag mår som en överkörd gnu. Ni tycker i alla fall lite synd om mig va?

 

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

ja, stackars Angelica. Vaknade prrecis o kände att jag har fasligt ont i halsen. ;((( jag som ska te england o tisdag. s¨åg att du ska till sthlm på fredag. Avundsjuk!1 handla massa åt mig med gumms. pöss

2006-03-29 @ 10:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback