Studentfirande i Leksand

Igår tog min bästa vän och pojkvän studenten. Tre års slit och många timmars pluggande i BF-lokalerna. Mm, eller hur. Barn och fritid måste vara det slappaste programmet på gymnasiet och definitivt det lättaste att samla ihop MVG på. Thomas går ut med lite bättre betyg än mig, fast jag är inte bitter så att säga eftersom jag har läst svårare kurser. Jag menar hälsa och friluftsliv A mot Filosofi A eller Psykologi B? Hursomhelst var det ett fint studentfirande i Leksand, och äntligen är han färdigutbildad barnskötare. Mohahaha. Jag har alltid velat gifta mig med en snickare som kan bygga en stor lyxvilla till mig, men jag får väl nöja mig med en dagpappa. Nejdå, han ska nog inte jobba med barn, det är för äckligt för honom skulle jag tro. Barn är söta, men fyllda med snor, bajs och kiss vars funktioner de inte kan styra. Att se personer i min ålder med en barnvagn, då tänker jag bara: Huvudvärk kan komma plötsligt.

På kvällen kom Johanna förbi och vi fick skjuts till Leksand av hennes killkompis. Skjuts hem visste vi däremot inte hur vi skulle ordna. Men det brukar gå att fixa, annars får man gå hem, alternativt sova i ett dike. Jag blev full och dansade med gamla högstadiepolare och blev bjuden på alldeles för många drinkar. Rosa pantern, Geting, Orgasm, White Russian.. Geting är klart godast, men jag är såld på Rosa pantern också trots att den är så jäkla sliskig. När klockan var runt 23 fick jag syn på min nybakade student, ingen mindre än Thomas "Hinken" Hansson. Han var så långt ifrån nykter som man kan bli, säkert därför att han hörde att matchen var flyttad till söndag istället för lördag.Jag hoppas han kom hem välbehållen..?

Jag kom i alla fall hem välbehållen, åkte med Eljans på efterfest till Gagnef först, och en viss fjortisfull tjej tog årets första dopp. Om bara denna tjej kunde bli snällare på fyllan, då skulle det vara roligare att festa med henne. Hursomhelst är det här nog första gången jag såg en soluppgång, och jag har ändrat mig.. Soluppgång är vackrare än en solnedgång. Man kände verkligen att man lever, verkligen lever.

Jag var hemma vid tre, somnade halvfyra och blev väckt för en timme sedan av en hysterisk mamma som trodde att jag dött. Nu ska jag ut och sola och samtidigt sova, det är lite jobbigt så här på morgonkvisten efter en lång natt.

Nästa vecka är det MIN tur att glänsa, och efter att ha sett för fulla studenter igår, vet jag exakt hur mycket jag ska dricka. Inte för mycket i alla fall. Studenten är ett för fint minne för att supa bort.

Förresten har jag blivit antagen till skolan i Sundsvall, men jag är fortfarande tveksam. Vad vill jag göra med mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback